به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به خبرگزاری ایرنا، جلسه مدیریت بحران این دانشگاه با حضور دبیران کمیته های بحران بیمارستان های گیلان و با هدف افزایش آمادگی بیمارستان ها در زمان بروز بحران با همت مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان برگزار شد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شروع فصل سرما و حادثه خیز بودن استان بیان داشت: در زمان حاضر تغییرات اقلیمی و از بین رفتن پوشش گیاهی در سطح مراتع از جمله عوامل وقوع حوادث طبیعی همچون سیل در استان های شمالی است.
پیمان اسدی در خصوص مقاوم سازی سازه های بیمارستان ها در مقابل زلزله، آماده باش بیمارستان ها و بارش برف زود هنگام، آمادگی مراکز در بروز بحران ها، تدوین EOP (شناسنامه بیمارستان ها)، ارسال گزارش در خصوص وقوع هر حادثه به ستاد EOC ( ستاد هدایت و اطلاع رسانی )، انجام مانور صفر، بازبینی تاسیسات بیمارستان ها، آموزش مداوم کارکنان، برگزاری کارگاه ها و استفاده از تجربیات سال های گذشته در زمان وقوع بحران برف را در مراکز درمانی، خواستار شد.
ارزیابی ایمنی بیمارستان ها و توجه عملکرد آنها در خصوص بحران و بلایا از محورهای نشست دبیران کمیته های بحران در بیمارستان های گیلان بود.
در این جلسه برخی از اعضا ضمن ارایه گزارشی از بیمارستان های مربوطه، به ارایه پیشنهادات و نظرات خود در باره بهبود روند موجود پرداختند.
این جلسه در راستای اهمیت آمادگی بیمارستان ها در زمان وقوع حوادث طبیعی و بحران ها و انجام اقدامات مرتبط با پدافند غیر عامل، با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت برگزار شد.
بر اساس آخرین آمار، 26 بیمارستان دولتی در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.