به گزارش ایرنا، سعید کشمیری روز دوشنبه در جمع کارکنان اورژانس بوشهر افزود: هم اکنون میانگین امداد رسانی به مصدومان جاده ای در کشور 14 دقیقه است، این درحالی است که این آمار در استان بوشهر هفت دقیقه ثبت شده است.
وی اضافه کرد: همچنین میانگین مدت زمانی امداد رسانی در شهر نیز در کشور هشت دقیقه و در استان بوشهر این آمار چهار دقیقه ثبت شده است.
کشمیری، توسعه اورژانس جاده ای و هوایی را از دیگر اولویت های دانشگاه و اورژانس استان عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می شود برای خدمات رسانی بیشتر اورژانس جاده ای و هوایی در استان به شعاع پروازی 150 کیلومتری ارتقا یابد.
وی بیان کرد: با افزایش شعاع پروازی امکان انتقال بیماران از بوشهر به عسلویه و شیراز فراهم می شود.
مدیرمرکز فوریت های پزشکی استان بوشهر : اورژانس هوایی در این استان از سال 93 راه اندازی شده است ولی به دلیل محدودیت شعاع پروازی امکان پوشش تمام مناطق استان وجود ندارد.
عبدالرحیم دادجو افزود: براساس شعاع پروازی 150 کیلومتری بالگردهای اورژانس حداکثر تا کنگان می توانند در زمان وقوع حادثه پرواز کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به پایان قرارداد اورژانس با منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در 11 مرداد امسال با پیگیری های انجام شده و موافقت فرمانده هوادریا تلاش می شود شعاع پروازی بالگرد اورژانس در استان برای خدمات رسانی بهتر به ساکنان مناطق دوردست فراهم شود.
دادجو گفت: اورژانس هوایی استان بوشهر سالانه 24 تا 30 ماموریت انجام می دهد و عمده ماموریت های انجام شده سوختگی و انتقال بیمار به سمت بیمارستان سوانح سوختگی گناوه، انتقال بیمار از کنگان و خارگ به بوشهر است.
وی بیان کرد: در سال ۹۲ شمار نیروهای اورژانس ۲۴۸ تن بود که امروز به ۳۳۱ نیرو رسیده و ۳۳ درصد افزایش داشته است.
دادجو اضافه کرد: در اورژانس شهری در طول روز ۵۰ ماموریت انجام می‌دهیم که ۱۴ مورد تصادفی و ۳۶ مورد غیرتصادفی است و بیشتر ماموریت‌ها مربوط به شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه است.
مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر اظهارکرد: در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای استان بوشهر روزانه ۳۰ ماموریت اجرا می شود که ۳۰ مورد تصادفی و ۱۹ مورد غیرتصادفی است.
وی یادآور شد: اورژانس بوشهر سالانه 30 هزار ماموریت در سطح 50 پایگاه امدادی شامل 16پایگاه شهری، 33 پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی انجام می دهد.
وی یادآور شد: بیش از 16 هزار ساعت آموزش در اورژانس استان ارائه شده که در بخش اورژانس هوایی استان بوشهر بهترین آموزش ها را در کنار بالگرد ارائه داده است.
مدیر اورژانس استان بوشهر گفت: پارسال هفت آمبولانس بنز دارای تجهیزات ان آی سی یو، 10 دستگاه آمبولانس تویوتا دارای آی سی یو و 13 دستگاه آمبولانس بنز 315 در بین بیمارستانهای این استان توزیع شد.
وی یادآور شد: همچنین تاکنون 15 پایگاه امدادی استان نیز از حالت کانکس به ساختمان تبدیل شده است.
دادجو اظهار کرد: امسال 2 پایگاه امدادی در دیر و یک پایگاه امدادی در کنگان از محل اعتبارات نفت در استان احداث می شود.
وی بیان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید 10 پایگاه اورژانس در استان بوشهر احداث شود که از این شمار تنها 2 پایگاه درعسلویه و سرای چاووشی احداث شده و مابقی پایگاه ها به دلیل مشکلات اعتباری در جذب نیرو هنوز ساخته نشده اند.
وی برضرورت ساخت سه پایگاه اورژانس که برای استان بوشهر اهمیت راهبردی دارد در محورهای بوشهر- گناوه، خارگ و خوزستان - دیلم تاکید کرد.
26شهریور سال 1354 نخستین مرکز فوریت های پزشکی کشور در تهران به عنوان چهارمین کشور دنیا شروع به کارکرد و در استان بوشهر نیز از سال 58 یک پایگاه در مرکز این استان شروع به فعالیت کرد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.