ارسلان شکری روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اشنویه در حوزه راهداری اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ رتبه‌بندی در استان از لحاظ برخورداری تعداد روستاها از راه‌های آسفالت نیز دارای رتبه سوم و به لحاظ شاخص برخورداری جمعیت از راه‌های روستایی نیز با ۹۴ درصد دارای رتبه دوم در سطح استان است.

وی افزود: این شهرستان هم‌اکنون دارای ۱۲ کیلومتر راه شوسه و راه خاکی است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم سال آینده همه این میزان راه‌ روستایی در قالب طرح ابرار آسفالت شود.

وی گفت: در قالب طرح ابرار امسال آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی به اداره‌کل راهداری واگذار شده است که در همین راستا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، چالدران و مهاباد بیشترین روستاهای تحت پوشش این طرح را به خود اختصاص داده‌است، اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح پیش‌بینی شده که ۲ هزار کیلومتر و در مرحله دوم نیز سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی که جهت بررسی مشکلات حوزه راهداری به اشنویه سفر کرده بود، از طرح‌های آسفالت جاده‌های ارومیه به اشنویه، اشنویه به نقده و احداث پل «پوش‌آباد» نیز بازدید کرد.

اشنویه ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی دارد؛ این شهرستان با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با ۲ کشور عراق و ترکیه واقع شده است.

این شهرستان مرزی دارای ۷۲ روستا و ۲ بخش مرکزی و نالوس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.