ارسلان شکری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایانه مرزی بازرگان در مرز ترکیه رتبه نخست پایانه‌های زمینی کشور را در بخش ترانزیت کالاهای غیرنفتی به خود اختصاص داده و نقش قابل توجهی در توسعه صادرات استان دارد.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال حدود یک میلیون تن کالا از طریق مرز بازرگان به دیگر کشورها صادر شده که ۱۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: ۲۳ درصد از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی فعال است و در این میان پایانه مرزی بازرگان از اهمیت بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین‌المللی و افزایش مبادلات با کشور ترکیه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های مرز بازرگان، حمل کنسانتره به عنوان یکی از مهمترین مواد تولیدی استان از این مرز است به طوری که نزدیک به دو سوم کنسانتره تولیدی کشور از این پایانه حمل می‌شود.

شکری بر لزوم ایجاد زمینه رقابتی در صدور مجوز برای ناوگان یخچالی در استان تاکید کرد و گفت: ترکیه اجازه ورود ناوگان ایرانی حامل کالاهای صادراتی را به این کشور نمی‌دهد و همین امر موجب بروز مشکل برای رانندگان این بخش شده که امیدواریم این مشکل حل شود.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق را دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.