آیدین رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرگان پس از پایانه‌های شهید رجایی هرمزگان و پرویز خان کرمانشاه، سومین پایانه مرزی فعال در کشور بوده و اقدامات عمرانی با هدف پاسخگویی به حضور مسافران و رانندگان و توسعه زیرساخت‌ها در این پایانه مرزی افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه با اتمام طرح های عمرانی در دست اجرا ترانزیت در این پایانه افزایش می یابد، اضافه کرد: برای احداث پارکینگ، محوطه سازی و احداث پارکینگ‌های مواد آتش زا 140 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بهبود زیرساخت های پایانه مرزی بازرگان از جمله برنامه ریزی های طولانی مدت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است ابراز امیدواری کرد که با اجرای فاز 2 طرح توسعه این پایانه، بخشی از اهداف مورد نظر تحقق یابد.
معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در صورت تکمیل زیرساخت‌های لازم این استان با سه پایانه مرزی بازرگان، سرو و رازی در مرز مشترک با ترکیه، پایانه مرزی پلدشت در مرز مشترک با جمهوری خودمختار نخجوان و پایانه مرزی تمرچین در مرز مشترک با عراق به یکی از قطب‌های ترانزیت کشور در مرز‌های زمینی تبدیل می‌شود که بیشترین نقش را در این خصوص مرز بازرگان بر عهده خواهد داشت.
رحمانی افزود: طبق آمار سال جاری، روزانه به طور متوسط 735 دستگاه کامیون از پایانه بازرگان تردد کرده است.
وی با اشاره به اینکه امسال 375 هزار و 500 نفر از این پایانه تردد کرده اند، ادامه داد: روزانه به طور متوسط سه هزار و 850 نفر از این پایانه تردد می‌کنند و این میزان تردد لزوم بهبود زیرساخت های مرزی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی بازرگان در شمال غرب ایران و شمال آذربایجان غربی قرار دارد و در دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی واقع است؛ این گمرک در سال 1305 راه اندازی شده است و قدمت آن به بیش از 90 سال می رسد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.