ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک‌سال گذشته حدود چهار میلیون مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مربوط به پایانه مرزی بازرگان در مرز شهرستان ماکو با کشور ترکیه ثبت شده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین پایانه مرزی رازی که در مرز شهرستان خوی با کشور ترکیه قرار دارد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در یک سال گذشته داشته که در رده دوم میزان مسافر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با این ارقام و افزایش میزان تردد پایانه مرزی سرو در مرز شهرستان ارومیه با ترکیه، نزدیک به ۷۰ درصد کل تردد این استان در مرز با این کشور انجام می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای بهبود وضعیت پایانه‌ها و ارائه خدمات بهتر به مسافران، ۷۰۰ میلیارد ریال طی سال‌جاری در پنج پایانه مرزی استان هزینه می‌شود.

شکری گفت: تکمیل تیرپارک و محوطه پایانه بازرگان، محوطه‌سازی و احداث ساختمان‌های جانبی پایانه رازی، احداث سالن مسافری در پایانه سرو و تکمیل زیر ساختهای پایانه‌های تمرچین و پلدشت از جمله برنامه‌های این بخش است.

پایانه های بازرگان ماکو، سرو ارومیه، رازی خوی، صنم بلاغی پلدشت و تمرچین پیرانشهر پنج پایانه مرزی آذربایجان غربی به شمار می رود.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرزمشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.