علی مصطفوی روز دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی ساماندهی متکدیان و جمع‌آوری آنها، نبود محلی برای نگهداری این افراد است که می‌توان با ساخت گرم‌خنه این نقیصه را جبران کرد.

وی اضافه کرد: حضور متکدیان، چهره شهرهای آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه را زشت نشان می‌دهد و باید دستگاه‌های مسوول با جمع‌‍آوری و ساماندهی متکدیان، از این امر جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: نباید به متکدیان اجازه بدهیم که از احساس پاک مردم شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی سوء استفاده و برای خود درآمد ایجاد کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مردم استان، نوع‌دوست هستند و همین امر متکدیان را به سوء استفاده بیشتر ترغیب می‌کند.

مصطفوی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای کمک به افراد نیازمند واقعی از طریق نهادهای حمایتی ادامه داد: رسانه‌ها باید در خصوص نحوه کمک افراد به نیازمندان واقعی، تولید محتوا کنند تا کمک مردمی به دست نیازمندان واقعی برسد.

به گزارش ایرنا، معضل متکدیان طی سال‌های طولانی گذشته در ارومیه و برخی از شهرهای آذربایجان‌غربی حل نشده باقی مانده‌است.

حضور متکدیان در سطح شهر به ویژه خیابان‌های مرکزی و سوء استفاده آنها از کودکان و حتی نوزادها که در بیشتر موارد، فرزند خودشان نیستند، موجب احساسی شدن مردم و کمک به این افراد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.