آیین‌های سنتی اقوام ایرانی در قالب طرح کودک شاد به‌مناسبت روز جهانی کودک در یکی از دبستان‌های شهرستان پردیس به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان پردیس، با دستور عمل اداره آموزش و پرورش به مدارس شهرستان مبنی بر برپایی برنامه های شاد ویژه روز جهانی کودک، مدرسه دخترانه علامه طباطبایی این شهرستان با ابتکار عمل یک روز را کاملا به بازی و  شادی و نشاط کودکان مدرسه اختصاص داد.

در این طرح، کودکان با قرائت پیمان نامه حقوق کودک با حقوق اولیه خود آشنا شدند و با سر دادن شعار "شادی حق کودکان جهان است" یک روز کامل را به بازی و نشاط در حیاط مدرسه، با نظارت مربیان و اولیا پرداختند.

در این روز دانش آموزان این مدرسه با لباس های سنتی اقوام مختلف ایرانی سر کلاس حاضر شدند و با انواع شعرها و بازی های اصیل ایرانی، آیین و سنت ها مانند پخت نان محلی، مشک زنی و تهیه دوغ و کشک و خمیر و ...از نزدیک آشنا شدند.

همچنین برپایی نمایشگاهی از آثار کودکان با موضوع کودک و زمین و مسابقه قصه گویی و جشن پرواز بادبادک ها از سایر برنامه های جانبی طرح کودک شاد بود.

طبق تایید کارشناسان آموزشی این دبستان دخترانه، تجربه یک روز شاد و آشنایی آنها با لباس و سنت های اقوام ایرانی بسیار آموزنده و مهیج بوده و خاطره ای ماندگار در ذهن کودکان از این دوران بر جا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تنها آنچه که محسوس بود عدم حضور مسئولان آموزشی و پرورشی این شهرستان برای بازدید از این مراسم  با وجود دعوت از آنها بود؛ که بی شک حمایت و حضور مسئولان آموزشی می تواند قوت قلبی برای گسترش و فرهنگ سازی طرح های فرهنگی در سراسر کشور باشد.

گزارش از: نسا زارع

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.