فخرعلی قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند بسترساز حضور نخبگان جامعه در فضای رقابتی انتخابات شود، آگاهی بخشی اجتماعی توسط بزرگان جامعه، روحانیان، دانشگاهیان و افراد متعهد و تاثیرگذار در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

وی اظهار داشت: با ورود نخبگان به خانه ملت می توان شاهد تحول بزرگ در مجلس و جامعه بود.

وی نبود جریان‌های حزبی را یکی از عوامل حضور نیافتن نخبگان در مجلس عنوان کرد و ادامه داد: در صورتی که احزاب با قواعد کاری درست حرکت کنند، می توانند نخبگان را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود: احزاب تنها در ایام انتخابات در جامعه حضور می یابند و همین امر موجب می شود احزاب از تحویل و معرفی افراد نخبه به جامعه برای حضور در مجلس و سایر حوزه ها عقب بمانند.

قلی‌زاده گفت: می توان در کنار بررسی صلاحیت های فردی و شغلی، توانمندی و کارآمدی افراد را نیز مورد بررسی قرار داد که در این صورت زمینه ورود بیشتر نخبگان به خانه ملت فراهم می شود.

به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای دنیاست و تاکنون ۱۲ دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پنج دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و چندین انتخابات موردی در ایران برگزار شده‌است.

انتخابات سراسری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، ۲ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و ثبت‌نام نامزدها از روز گذشته یکشنبه‌، ۱۰ آذر ماه جاری به مدت هفت روز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.