مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عصر روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعه حد فاصل بازار امیرآباد تا محدوده روستای «سیستک» به سمت میاندوآب را شامل می شود.

سیدمحسن حمزه‌لویی اضافه کرد: برای احداث این قطعه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود در مجموع ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی هزینه شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در این قطعه از سه دهنه پل ۱۰ متری استفاده شده است، اظهار داشت: ۲ کیلومتر از این پروژه به سمت میاندوآب تا محدوده‌ پلیس‌راه میاندوآب - ارومیه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با یک پل پنج دهنه ۲۰ متری بر روی رودخانه سیمینه‌ با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال هم‌اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کریدور غرب به منظور اتصال مرز بازرگان به بندر امام خمینی (ره) اجرا می‌شود، افزود: اجرای این طرح راهسازی علاوه بر ارتقای شاخص‌های توسعه و زیرساخت های جاده‌ای موجب شکوفایی حمل و نقل جنوب استان نیز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت جاده میاندوآب - سرچم نیز گفت: با توجه به اینکه این طرح با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است، پس از برگزاری جلسه‌های متعدد کارشناسی در تهران با شرکت زیرساخت و توسعه مقرر شد که در مسیر ۶.۵ کیلومتری این طرح که هنوز دست نخورده است نیز پیمانکار فعلی کار کند.

وی با بیان اینکه قرار شده است پیمانکار این طرح زمان‌بندی اجرا و اتمام این پروژه را اعلام کند بیان کرد: در ۶.۵ کیلومتر باقی‌مانده یک دهنه پل بزرگ اجرا می‌شود و در برخی نقاط نیز برای گشایش مسیر به مواد منفجره نیاز است که روند اجرای پروژه را با سختی مواجه خواهد کرد ولی تلاش بر این است که در زمان اجرای پروژه تسریع صورت گیرد.

تاکنون ۹۵ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب به طول ۱۶۴ کیلومتر زیر ترافیک رفته است؛ این مسیر از مسیرهای پرتصادف است که هر ماهه شاهد حوادثی تلخ بود که با تکمیل بخش دیگری از آن می‌توان شاهد کاهش تصادفات بود.

این پروژه در توسعه و گسترش شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای در استان نیز بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از محور روستایی تپه‌رش جهت واگذاری برای پیمانکار به منظور بهسازی و تعریض آن نیز بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.