به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل عصر دوشنبه در حاشیه آغاز این طرح که با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی این طرح به طول 71 کیلومتر و با اختصاص 101 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.
خیرالله خادمی افزود: عملیات اجرایی این طرح از ایستگاه جزین در کریدور ریلی مشهد - بافق جدا می شود و در مسیر نسبتا هموار به شهرستان فردوس می رسد که از جاده های روستایی و مزارع به صورت روگذر عبور خواهد کرد.
وی اظهار داشت: ایستگاه های فرعی در این مسیر در نظر گرفته شده که اولین ایستگاه در کیلومتر 24 و دومین ایستگاه در کیلومتر 56 احداث خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع برای زیرسازی این طرح 101 میلیارد تومان و برای روسازی 150 میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد و زمان اجرای این طرح 42 ماه است.
وی یکی از برنامه های دولت را احداث شبکه های ریلی در شرق کشور عنوان کرد و افزود: در اجرای کریدور شامل به جنوب، استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به هم متصل می شوند که بزرگترین شبکه ریلی کشور محسوب می شود و امیدواریم با پیگیری های خوب این کریدور را به نتیجه برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (دوشنبه) با هیات همراه برای افتتاح و کلنگ زنی 20 طرح با اعتبار 670 میلیارد تومان وارد خراسان جنوبی شد.
محمد اسلامی در این سفر یک روزه در بیرجند مرکز استان است و معاونان وی به شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان سفر کردند.
124 کیلومتر بزرگراه با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریال امروز (دوشنبه)همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی افتتاح و 133 کیلومتر راه و راه آهن با اعتبار موردنیاز 2 هزار و 900 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
همچنین با افتتاح ۷۹۸ واحد تعاونی مسکن مهر پادگان ۰۴ بیرجند، مراسم اختتامیه طرح مسکن مهر استان خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
3215*7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.