حسین مدرس‌خیابانی عطر پنجشنبه در نشست تنظیم بازار سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهار داشت: «تامین، توزیع و نظارت» سه مقوله مهم در تنظیم بازار است به همین سبب باید تمام موانع و مشکلات پیش روی این سه بخش برطرف شود تا مردم هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بندرچابهار با آبخور منفی ۱۶ متر در تراز با سایر بنادر مهم دنیا است و بهترین موقعیت را برای ورود انواع کالا دارد، خاطرنشان کرد: چابهار باید به یکی از مناطق مهم برای ورود کالای اساسی تبدیل شود. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: چابهار موقعیت مناسبی در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف دارد و نباید مسئولان با کم کاری موانعی برای فعالیت های اقتصادی ایجاد کنند. 

مدرس‌خیابانی تصریح کرد: هم اینک در جنگ اقتصادی چندین کشور علیه ایران، دشمنان معیشت و تولید را هدف قرار داده‌اند تا مردم را به کشور و نظام اسلامی ناامید کنند.

وی تاکید کرد: برای خنثی کردن تحریم های دشمن باید تنظیم بازار مورد توجه قرار گیرد و  در نشست‌های مختلف برای سفره مردم تصمیم درست بگیریم.

وی افزود: در موقعیت جنگ اقتصادی کالاهای اساسی کشور به اندازه کافی ذخیره شود تا استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان در مواقع ضروری با مشکل توزیع رو به رو نشوند.

تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار ۵۰ درصد افزایش داشته است 

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری، مشکلات و نبود زیرساخت ها در سالجاری ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندرچابهار ۵۰ درصد افزایش یافته است.

احمدعلی موهبتی افزود: مسئولان استان با جدیت تمام مشکلات پیش رو را مرتفع کنند و در صورت عدم توانایی با استانداری هماهنگی تا از طریق مرکز کشور پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی به توسعه فعالیت‌های بندری چابهار اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر تمام انبارهای موجود در بندرچابهار ۳۰ هزار مترمربع انبار جدید و ۱۰۰ هزار تن سیلوی غلات در دست ساخت است که این نشان دهنده وجود اراده برای تامین زیرساخت های لازم در بندر چابهار است.

وی با انتقاد از کم کاری برخی مسئولان، افزود: مسئولی که توان خدمت به مردم در شرایط جنگ اقتصادی را ندارد باید قبل از اینکه عزل شود خود صندلی را ترک کند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم ها قرار داریم و نباید عملکرد ضعیف مسئولان موجب تضعیف امید مردم و به نظام ضربه ای وارد شود.

زیرساخت های مرز ریمدان برای واردات کالا مهیا شده است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز با اشاره به خدمات دولت در بخش های مختلف اظهار داشت: تامین زیرساخت های مرز ریمدان پس از رسمی شدن در سال ۱۳۹۵ شروع و هم اینک برای واردات کالا و مسافر مهیا شده است.

رحمدل بامری افزود: چابهار ظرفیت های خوبی در ترانزیت کالا و تجارت دارد و درصورت تکمیل زیرساخت های حمل و نقل می تواند در تامین کالای اساسی کشور نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار، راه آهن چابهار به زاهدان و طرح های بزرگ و کوچکی در حال کار است که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله افتتاح برسد.

چابهار نیازمند راه ترانزیتی است

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی نیازمند حداقل هزار کیلومتر راه و بزرگراه است .

عبدالغفور ایران نژاد افزود: علیرغم خدمات ارزنده دولت در بخش های مختلف همچنان شاهد محرومیت فراوان در چابهار هستیم بطوریکه در ۴۰۰ روستا آبرسانی سیار و بیش از ۵۰ درصد مردم شهر چابهار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محروم هستند.

وی بر فعال سازی کامل مرز ریمدان برای جابجایی کالا و مسافر، تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان، آسفالت راه‌های روستایی، آبرسانی به مناطق شهری و روستایی و توجه به بخش کشاورزی و تحویل سوخت به کشاورزان تاکید کرد.

نماینده مردم چابهار ادامه داد: با گذشت سالهای زیادی از تاسیس منطقه آزاد و ایجاد بنادر صیادی و تجاری در چابهار این شهرستان هنوز از داشتن جاده مناسب برای تردد کامیون ها محروم است و نیاز فوری به ساخت جاده‌های ۲ بانده و بزرگراه دارد.

 ۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.