علیرضا محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴۲ مورد از این تعداد در بخش واحدهای تولید و صنعتی، ۳۰ مورد در بخش عمده‌فروشی‌ها، ۹۷ مورد در بخش خرده‌فروشی‌ها، ۲۸ مورد مربوط به مراکز خدماتی و یک مورد مربوط به شرکت‌های واردکننده بوده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌یافته، اظهار داشت: ۶۱۳ میلیون و ۵۱ هزار ریال برای واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی، ۵۵ میلیون و ۵۶۲ هزار ریال برای عمده‌فروشی‌ها، ۴۵۳ میلیون و ۲۱۳ هزار ریال برای خرده‌فروشی‌ها، سه میلیارد و ۴۵۱ میلیون برای بخش خدماتی و ۴۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال برای شرکت‌های واردکننده جریمه نقدی برآورد شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد پرونده با انجام چهارهزار و ۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بازار استان کشف شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عمده کالاهایی که تخلف آنها ثبت شده مربوط به افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ، لبنیات، برنج، روغن وارداتی، شکر و تخم‌مرغ مربوط است.

محمودی اظهار داشت: شهروندان هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

وی با اشاره به تعداد بازرسان فعال در آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۹۵ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۷۵ بازرس اتاق اصناف در این استان فعال هستند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی است.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند؛ ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند که از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده‌است.

چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد؛ بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.