پریسا عابدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مجوز با میزان برداشت یک میلیون و ۴۷ هزار و ۵۶۸ متر مکعب و اخذ ۲ هزار و ۱۴۹ میلیون ریال حقوق دولتی صادر شده است.

وی افزود: از ۳۲ فقره مجوز برداشت صادر شده، ۲۳ فقره مجوز برداشت رودخانه‌ای با میزان برداشت ۳۹۴ هزار و ۳۷۸ متر مکعب و ۹ فقره مجوز برداشت مصالح کوهی با حجم برداشت ۳۲۶ هزار و ۵۹۵ متر مکعب است.
وی اظهار داشت: شن و ماسه‌ای که از بستر رودخانه‌های دایمی یا فصلی به منظور استفاده در عملیات ساختمانی و راهسازی برداشت می‌شود، با تشخیص و صدور مجوز برداشت موقت سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل بهره‌برداری است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طبق قانون صدور مجوز برداشت هرگونه مواد معدنی فقط از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌باشد و برداشت بدون دریافت مجوز حتی برای نهادهای دولتی و غیردولتی، غیرقانونی است.
عابدپور تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه برداشت بدون مجوز این ماده معدنی، متخلفان در اسرع وقت به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.
طی سال گذشته ۹۱ فقره مجوز برداشت مصالح شن و ماسه رودخانه‌ای در آذربایجان‌غربی به حجم ۹۷۲ هزار و ۴۳۵ مترمکعب برای مصرف در طرح‌های عمرانی و واحدهای شن و ماسه صادر شد.
ممنوعیت برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها طی فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار به صورت سالانه و مستمر انجام می‌شود.
۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.