معصوم علی‌اکبری روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار در بخش صدور پروانه بهره‌برداری نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: برای این واحدهای صنعتی ۲ هزار ۱۷۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.
وی با اشاره به میزان اشتغال این تعداد پروانه بهره‌برداری اظهار داشت: با راه‌اندازی این واحدها برای ٨٨٠ نفر اشتغال مستقیم در سطح آذربایجان غربی ایجاد می‌شود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: همچنین ۲۷ واحد صنعتی راکد و نیمه‌فعال این استان در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال به چرخه تولید طی یکسال گذشته بازگردانده شده‌است.
«علی‌اکبری»، با اشاره به صدور ۲۸۸ فقره جواز تاسیس و توسعه در استان افزود: این آمار ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی بیان کرد: با به بهره‌برداری از این واحدها برای چهار هزار و ۹۴۷ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان‌غربی فعال بوده که یک‌هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.
۹‪۹۱۸/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.