امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح رایگان خدمات کلینیک دندانپزشکی در روستاهای این شهرستان به مدت هشت روز با مشارکت مرکز بهداشت مهاباد و همکاری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اجرا شد.

وی با بیان اینکه کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای مراقبت‌های دهان و دندان و با اولویت مراقبت دانش آموزان پایه ششم اعزام شده است، ادامه داد: در این طرح ۳۰۰ دانش‌آموز مناطق محروم و کم برخوردار مهاباد خدمات رایگان دندانپزشکی شامل ۲۸۵ خدمت ترمیم آمالگام، ۱۷۲ عدد ترمیم کامپوزیت و ۹۰ خدمت فیشور سیلانت دریافت کردند.

بهزاد اضافه کرد: این کلینیک در قالب یک دستگاه یونیت مجهز به تمامی امکانات دندانپزشکی همه خدماتی که در مراکز خدمات جامع سلامت قابل انجام است را به دانش‌آموزان این مناطق ارایه کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: در این طرح خدمات دندانپزشکی شامل ترمیم و پرکردن دندان، جرم‌گیری، سیلانت‌تراپی، کشیدن دندان، درمان پالپ زنده و سایر خدماتی که برحسب شرایط و نیاز بیمار ضروری بوده انجام شده است.

بهزاد با بیان اینکه این طرح برای دانش‌آموزان رایگان بوده، اظهار داشت: خدمات دندانپزشکی در روستاها برای سایر افراد هم با تعرفه دولتی ارایه شده است.

وی تاکید کرد: توجه به افزایش سطح سلامت دانش‌آموزان بویژه سطح سلامت دهان و دندان آنها نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود و در این ارتباط برنامه‌های ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از برنامه‌های مهم طرح تحول نظام سلامت است. 

مهاباد دارای بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.