مهدی درستی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با هدف ارتقاء شاخص سلامت دهان و دندان و در راستای اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و خدمات دهی در مناطق بسیار محروم و کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده است.
وی اضافه کرد: این اقدام با مشارکت داوطلبانه و جهادی دندانپزشکان، این کار درقالب 2 کلینیک سیار دندانپزشکی مجهز به تمام امکانات دندانپزشکی استان در ماموریتی به مناطق محروم چایپاره اعزام شده اند.
وی افزود: این اکیپ ها به ارائه خدمات سطح اول و دوم دندانپزشکی از قبیل جرم گیری و بروساژ، ترمیم و کشیدن دندان، پالپوتومی، درمان پالپ زنده و رادیوگرافی تک دندان، فلورایدتراپی، فیشور سیلنت برای عموم مردم و با اولویت دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و اقشار آسیب پذیر، می پردازند.
وی گفت: این 2 کلینیک تا 23 اسفند سال جاری در مناطق محروم شهرستان چایپاره مستقر است.
درستی اظهار کرد: در این طرح، درمان بیمارانی که از دفترچه بیمه روستایی استفاده می کنند، رایگان و در سایر بیمه ها با تعرفه دولتی محاسبه می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی در طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی در دانش آموزان پایه ششم، بعد از نیازسنجی درمانی دهان و دندان دانش آموزان، اقدامات درمانی لازم توسط دندانپزشکان را انجام می دهد.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.