مدیر شبکه بهداشت ماکو از ارائه خدمات کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای شهرستان ماکو خبرداد.

فرید میثمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی دندانپزشکی در قالب طرح تحول سلامت از سوی وزارتخانه علوم پزشکی راه اندازی و اجرا می شود، افزود: این کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت 5 روز در روستاها و مناطق محروم شهرستان ماکو به صورت کاملا رایگان خدمات ارائه می دهد.

مدیر شبکه بهداشت ماکو افزود: این کلینیک های پیشرفته مجهز به امکانات یک مطب دندانپزشکی ازجمله یونیت، صندلی دندانپزشکی، رادیوگرافی، اتوکلاو، منبع آب و تخلیه آب، آمالگاماتور، لایک کیو و جرم گیری بوده و خدماتی شامل جرم گیری و بروساژ، ترمیم و کشیدن دندان های شیری و دائمی، شیری و رادیوگرافی تک دندان، فلوراید تراپی و فیشور سیلنت، رابه صورت کاملا رایگان ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه، ویژگی این طرح مشارکت دندانپزشکان داوطلب و خیرین است تصریح کرد: ما آماده استفاده  از تخصص دندانپزشکان خیر شهرستان که تمایل به همکاری دارند هستیم.

میثمی افزود: این کلینیک سیار به مدت پنج روز در شهرستان شوط نیز به بیماران نیازمند به درمان در زمینه دندان و دهان با انجام ویزیت به اقدامات لازم خدمات ارائه کردند.

مدیر شبکه بهداشت ماکو تصریح کرد: دانش آموزان و نونهالان هدف قشر اصلی ما در ویزیت و درمان هستند در عین حال که عموم مردم نیز میتوانند در این طرح ویزیت شوند.

وی در ادامه بر برنامه ها و پروژه های آتی این شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از کلینیکهای تخصصی شهرستان، بهره برداری از مرکز سرطان شناسی شهرستان  وهمچنین تکمیل و راه اندازی بخش دیالیز این شهرستان بسیاری از مشکل های مردم در زمینه بهداشت درمان رفع خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت ماکو بر لزوم توجه به بهداشت جسم و روان در اهالی روستاها اشاره کرد و افزود: امروز نباید بین اهالی روستا با شهر هیچ فرقی باشد که با الگو قرار دادن این اصل و تاسیس خانه های بهداشت روستایی امروزه شاهد پیشرفت میانگین ۶۰ درصدی هر خانه بهداشت در روستاها هستیم.

به گزارش ایسنا، 80 دستگاه کلینیک سیار 9 مرداد ماه به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به سراسر کشور اعزام شد که دو کلینیک به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعزام و پس از تحویل در دانشگاه به امکانات دارویی و ملزومات مصرفی مجهز شدند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.