رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی این کتاب‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب «جهان در آیینه زمان» روایت خاطرات، تجربه سفر و مسایل جامعه شناسی کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی از جمله هند، کاستاریکا، ونزوئلا، کانادا، آرژانتین و آمریکا به صورت نثر در ۷۰۰ صفحه است.

سیامند جوانبخت اضافه کرد: «پرواز زیر باران» نیز شامل ۴۶۳ صفحه در قالب شعر نو و برگرفته از احساسات و مسایل عاطفی بوده که توسط نویسنده تالیف شده است.

وی اظهار داشت: شمارگان چاپ اول این کتاب‌ها هر کدام ۲۰۰ جلد بوده و توسط انتشارات احسان تهران منتشر شده است.

جوانبخت با اشاره به اینکه ۶ کتاب از این نویسنده مهابادی تاکنون به چاپ رسیده است، افزود: «بانوی سبز خیال»، «درگذر ابری زمان»، «از کاراکاس تا مهاباد»، و «فصل پنجم عشق» چهار اثر دیگر سلیمان سیدی است که سال گذشته از آنها رونمایی شده بود.

سلیمان سیدی متولد سال ۱۳۳۰ در مهاباد و دارای مدرک کارشناسی رشته علوم سیاسی است.

سال گذشته ۳۰ کتاب جدید از پژوهشگران و نویسندگان مهاباد به چاپ رسیده که در ۱۵ آیین مختلف با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی رونمایی شده است.

مهاباد از لحاظ فرهنگی از گذشته‌های دور به دارالعلما و شهر ادبا و شعرا مشهور بوده است؛ این شهر مرکز پرورش نخبگانی چون عبدالرحمن شرفکندی مشهور به «هه‌ژار» و ده‌ها دانشمند، شاعر، نویسنده و ادیب دیگر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.