حیدر قاسمی روز یکشنبه در جلسه معارفه سرپرست فرمانداری نایین افزود: در طول ۴۰ سال گذشته، هیچگاه وضعیت درآمد و از زمان صادرات نفت تاکنون، هرگز وضعیت فروش نفت کشور این‌گونه نبوده است.

وی اضافه کرد: این موضوع حاصل فشار دشمنان است که البته دولت برای مقابله با آن کارهای خوبی انجام داده و امیدواریم همه قوای کشور در راستای هم‌افزایی و هدف اصلی نظام که همانا عزت و کرامت مردم و اعتلای نام ایران اسلامی است، گام بردارند.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام راه‌های جدید مقابله‌جویی و افزایش فشارها را  علیه کشورمان در پیش گرفته اند، گفت: در این راه، اتکا و اعتماد به قدرت مردم و استفاده از ظرفیت بزرگ اجتماعی یکی از راهکارهای مقابله با توطئه‌های دشمنان است زیرا حضور در بین مردم و داشتن زبان گفتمان با شهروندان، نظام را به مسیر توسعه و تعالی هدایت می کند.

معاون استاندار اصفهان افزود: یکی دیگر از راهکارهای مقابله با دسیسه‌های دشمن، هم‌افزایی، هم‌پوشانی و همکاری داخلی و جلوگیری از موازی‌کاری در کارهاست.

قاسمی با اشاره به تاریخچه پرافتخار نایین در دوران مشروطه و بحث ملی شدن صنعت نفت گفت: نایین با داشتن بزرگانی همچون آیت‌الله نایینی از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخوردار است که البته در برنامه‌ریزی‌های استان نیز جایگاه این شهرستان همواره مدنظر بوده است.

 نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: وقتی از شهرستان نایین صحبت می‌کنیم در باره یک سوم مساحت استان اصفهان سخن می گوییم و در تخصیص اعتبارات نیز باید فواصل را در این شهرستان ملاک قرار دهیم نه جمعیت روستاها و شهرها را.

عباسعلی پوربافرانی افزود: تعریف الگوی بومی باید توسط مسوولان ادارات و شهرستان صورت گیرد و این الگو با نظر کارشناسی به استان ارائه شود.

وی با قدردانی از اقدامات فرماندار پیشین نایین اظهار داشت: انتظار داریم سرپرست جدید فرمانداری نیز در پیگیری امور بخصوص حمایت از سرمایه‌گذاران سنگ تمام بگذارند تا بتوانیم در زمینه تولید و اشتغال و توسعه شهرستان گام‌های ارزشمندی برداریم.

فرماندار پیشین نایین نیز در این نشست گفت: آغاز به کار من به‌عنوان فرماندار نایین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود که با تلاش همکاران و هیات اجرایی و نظارت، این انتخابات بدون هیچ‌گونه حاشیه خاصی برگزار شد.

محمود جمالی افزود: در ادامه با توجه به برخی از مشکلات اقتصادی در برهه‌ای با تعدیل نیروهای کارخانجات و واحدهای صنعتی و افزایش نرخ بیکاری به ۱۶ درصد مواجه شدیم که با پیگیری انجام شده توانستیم تا پایان سال ۹۷ این رقم را به ۱۲ درصد کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاران گام‌های مهمی در طول ۲۹ ماهی که به‌عنوان فرماندار در خدمت مردم این خطه کویری بودم، برداشتیم که بزودی با بهره‌برداری از چند واحد صنعتی و معدنی شاهد کاهش نرخ بیکاری و تک رقمی شدن آن در این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار سابق شهرستان نایین ادامه داد: در باره مشکلات گام(فاز) دوم طرح مسکن مهر یا همان مسکن ۱۵۰ واحدی که باعث بروز برخی مسائل اجتماعی شده بود، این طرح

با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مواجه بوده و در زمینه ارائه خدمات به ساکنان مسکن ۱۵۰ واحدی نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است.

جمالی اضافه کرد: همچنین در زمینه طرح‌های فرهنگی از جمله ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آغاز به کار کتابخانه نایین اعتبارات خوبی جذب و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین پیگیر مشکلات سینما "نارین" نایین که توسط بخش خصوصی ساخته شده است، بودیم که در هفته‌های آتی مردم عزیز نایین شاهد بهره‌برداری از تنها سینمای این شهرستان خواهند بود.

جمالی گفت: در بخش آبرسانی و گازرسانی به روستاها نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

در این مراسم با تکریم محمود جمالی فرماندار سابق نایین، محمدحسین نصرتی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

نصرتی دارای مدرک کارشناسی ارشد است و سابقه فرمانداری شهرستان سمیرم و معاونت دفتر بازرسی استانداری اصفهان را در کارنامه خود دارد.

۷۱۳۶/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.