به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز شنبه در دیدار با شماری از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری، افزود: سازمان جهاد کشاورزی تاکنون اقدام های خوبی برای اصلاح الگوی کشت و آموزش کشاورزان انجام داده است که ضروری است این کارها، گسترش و تعمیم یابد.
وی تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت در اراضی زراعی استان باید با حفظ مصالح کشاورزی، مشاوره لازم با کارشناسان و کشاورزان و تامین زیرساخت های لازم صورت گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه همه هم و غم مسوولان استان باید رسیدگی به وضعیت مردم باشد، اضافه کرد: ما مدیون مردم هستیم و لازم است که از همه ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی هرچه بهتر به آنها استفاده کنیم.
وی همچنین به جاری شدن رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: امید است با توجه به شرایط موجود تا کشت پاییزه مشکلی در استان اصفهان وجود نداشته باشد.
رضایی با تاکید بر اینکه سیلاب های اخیر به خوبی در استان اصفهان مدیریت شد، افزود: حدود چهار هزار نفر در این خطه در حوادث هفته گذشته اسکان ضروری یافتند.
وی با اشاره به طرح های حوزه آب که توسط استانداری اصفهان در حال پیگیری است، تاکید کرد: اجرایی شدن طرح بهشت آباد و احیای حوضه آبریز زاینده رود برای چنین مواقعی و به حداقل رساندن مشکلات ضروری است.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این دیدار گفت: لازم است جهاد کشاورزی علاوه بر آموزش اصلاح الگوی کشت، روش های تشویقی برای توسعه آن را در پیش بگیرد.
حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: در زمان حاضر برای کشت برخی محصولات کشاورزی که مصرف آب بالایی دارد، ممنوعیت وجود ندارد اما روی تعداد دیگری از محصولات، حساسیت وجود دارد که باید این موضوع نیز بصورت کارشناسی بررسی و اصلاح شود.
در این دیدار درباره بارش های اخیر، موضوع آب، اصلاح الگوی کشت و مسائل کلان استان بحث و تبادل نظر شد.
/6022 / 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.