عباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه دیدار و بررسی مشکلات جمعی از صاحبان صنایع استان اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شورای برنامه‌ریزی استان در گذشته مصوبه‌ای برای انتقال معدن‌های سنگ، گچ، خاک، آجر، شن و ماسه به نقاط دیگری داشته اما بهره‌برداران بر این باور هستند که کارشناسی دقیقی برای این مصوبه انجام نشده و این معدن‌ها به شمار نمی‌آیند.

وی با اشاره به امکان تغییر یا تایید مصوبه پیشین بر اساس دیدگاه اهل فن، بیان کرد: فعالان این بخش ادعایی دارند اما از سویی طرح، مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: برای احترام به گذشتگان و مراجعه‌کنندگان باید مصلحت استان را در نظر بگیریم و با کار دقیقی از سوی کارشناسان، دوباره جهت تصمیم‌گیری به شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

وی تصریح کرد: چنان‌که بارها اعلام شده، سلامت مردم از هر چیز دیگری برای ما مهم‌تر است و کار و تولید و اشتغال باید در راستای رفاه و آسایش انسان‌ها انجام شود و در صورت ایجاد بیماری، اشتغال و تولید هیچ سودی ندارد.

استاندار در راستای تحقق شعار رونق تولید و بررسی مشکلات و درخواست‌ها عصر امروز با جمعی از صاحبان کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و صنایع اصفهان دیدار چهره به چهره داشت.

اصفهان در سال‌های گذشته با آلودگی شدید هوا روبه‌رو بوده که برخی کارشناسان، فعالیت صنایع به ویژه صنایع آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری این کلانشهر را از جمله علت‌های پیدایش این معضل می‌دانند. 

اصفهان به عنوان یکی از استان‌های برخوردار ظرفیت‌های بالای معدنی در کشور، نزدیک به ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد که نزدیک به ۴۰۰ واحد از آن مربوط به سنگ‌های تزئینی هستند.

۷۱۵۰/۸۱۲۳

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.