محمود مسلم زاده روز دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: همچنین در خمینی شهر هر ساله 2 میلیون و 700هزار گل شاخه بریده و 2 میلیون و 200 هزار گلدان گل‌های تزئینی و آپارتمانی تولید و روانه بازارهای سراسر کشور می شود.
وی گفت: علاوه بر این بیش از400 واحد گلخانه‌ با اشتغال زایی بیش از 3 هزار نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان فعالیت دارد و پایانه و بازار بین‌المللی گل و گیاه نیز در جوارشهرک گلخانه‌ ای گل و گیاه قرطمان به وسیله بخش خصوصی و با هزینه ای بالغ بر 600 میلیارد ریال راه اندازی شده است.
فرماندار خمینی شهر صنعت گل و گیاه را برند اقتصادی خمینی شهر دانست و گفت : راه‌ اندازی مراکز مشابه پایانه و بازار گل در سطح استان و شهر اصفهان باعث کم ورنقی و نابودی تدریجی صنعت د گل و گیاه این شهرستان می شود.
مسلم زاده تاکید کرد: با توجه جایگاه تولید انبوه گل و گیاه ، اشتغال‌ زائی و سرمایه ‌گذاری کلانی که در این بخش شده است ، ضرورتی ندارد در اصفهان و سایر نقاط استان طرح های مشابه اجرا شود.
فرماندار خمینی‌شهر صادرات و نفوذ در بازارهای خارجی را از دیگر اهداف فعالان تولید گل و گیاه در خمینی شهر دانست و گفت: تلاش ما این است که طریق بازاریابی داخلی و خارجی و رونق صادرات به حفظ و تقویت تولید گل و گیاه شهرستان کمک کنیم.
پایانه گل سپاهان خمینی شهر با اشتغال‌ زائی حدود هزار نفر به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ، دارای ظرفیت تولید 800 میلیون شاخه بریده و 2 میلیون انواع گل فصلی،آ پارتمانی و گلدانی در سال است.
شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/م/7145 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.