«محمدمهدی شهریاری» روز دوشنبه در دیدار با مشاور معاونت اداری مالی و مسوول هماهنگی امور نمایندگی‌های استانی وزارت خارجه افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های مناسبی در کمک به توسعه کشور در شرایط  تحریمی دارد و به طور قطع تقویت فعالیت دفاتر نمایندگی استان در این زمینه و نیز توسعه مراودات اقتصادی با دیگر کشورها بسیار مهم است.

مسوول نمایندگی‌های وزارت خارجه در داخل کشور نیز در این دیدار بیان کرد: تغییر در رویکرد اقتصادی دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان‌ها از امور مورد تاکید وزیر امور خارجه است.

رضا پیرپیران بیان کرد: تقویت این دفاتر به منظور ارتقای ارتباط نمایندگی وزارت خارجه با دستگاه‌ها و گسترش سطح مراودات تجاری با کشورهای دیگر و نیز تسهیل امور مرتبط با مردم در دستور کار قرار دارد.

«محمود رحیمی‌گرجی» مشاور معاون اداری، مالی وزارت خارجه نیز در این دیدار به تقویت و نقش‌آفرینی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و از برنامه‌ریزی برای گسترش مراودات اقتصادی از مسیر دفاتر نمایندگی استانی خبر داد.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی در حقیقت دروازه ایران به سمت اروپاست و در امتداد ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای ایران با کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری‌ خودمختار نخجوان قرار دارد؛ این استان از جمله استان‌های مرزی کشور بوده که دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.