رسول خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوع احیای این معبر مرزی در سفر اخیر معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به این منطقه مطرح شد و جزء مصوبات قرار گرفت.

وی بیان کرد: معبر مرزی قاسم‌رش به خاطر فعالیت چندین هزار خانوار مرزنشین جزء ظرفیت‌های اقتصادی بخش وزینه سردشت است که حذف آن ضربه‌ای جبران ناپذیر بر کل مجموعه این شهرستان به شمار می رفت.

وی اضافه کرد: برای فعال کردن این مرز، مسیر دسترسی شهر میرآباد به روستای «ساوان» در بخش وزینه مورد توجه قرار گرفته و عملیات قیرپاشی و آسفالت آن هم از این هفته آغاز می‌شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت، مصوبه واردات ۱۰۰ قلم کالا را با استفاده از کارت الکترونیکی مرزنشینان صادر کرده که باید توسط سایر بخش‌های مربوطه اجرا شود که این بحث به صورت ویژه برخی از مشکلات اقتصادی مرزنشینان را مرتفع می‌کند.

گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ شمسی برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد.

مرز کیله سردشت در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه دیزه»  در شمال عراق قرار دارد.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» نیز است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، این استان دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.