محمد اسلامی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مناطق مرزی آذربایجان‌غربی و گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعامل با کشورهای همسایه، توسعه زیرساخت‌ها و از همه مهمتر توجه به ظرفیت پایانه‌های مرزی از راهکارهای افزایش میزان ترانزیت از کشور است.
وی ادامه داد: در میان این راهکارها نیز توجه به زیرساخت‌های مرزی و توسعه امکانات پایانه‌ها از اولویت‌های اساسی است زیرا ایران در چهارراه جهان قرار دارد.
وی اظهار داشت: ایران در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته است و این موقعیت استراتژیک، اهمیت توجه به بخش ترانزیت را بیشتر می‌کند.
وزیر راه با اشاره به یکی از نیازهای اصلی کشور در بخش زیرساخت‌ها نیز گفت: نیاز امروز کشور ایجاد تحول اساسی در راه‌های ارتباطی و پایانه‌های مرزی است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی در کشور، گفت: این طرح با هدف ساخت ۴٠٠ هزار واحد مسکونی برای اقشار نیازمند در سطح جامعه اجرا می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن در مرحله نیازسنجی ضمن شناسایی تعداد افراد فاقدمسکن در هر استان، میزان سهمیه هر استان از طرح اقدام ملی را مشخص می‌کند.
«اسلامی» با تاکید بر اهمیت نیازسنجی قبل از اجرای کامل طرح، اضافه‌کرد: مرحله نیازسنجی منجر می‌شود تا کسانی که فاقد زمین و مسکن هستند و تا به حال از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن بهره نبرده‌اند در لیست قرار گیرند.
وی طرح اقدام ملی را نقطه تحولی در برنامه‌ریزی مسکن کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که این واحدهای مسکونی بر اساس نیاز واقعی احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز/پنجشنبه/ وارد آذربایجان‌غربی شد و از زیرساخت‌های مرز استان بازدید کرد؛ «اسلامی» در جریان بازدید از مناطق مرزی خوی از کلنگ‌زنی فاز سوم پایانه مرزی رازی این شهرستان به دلیل انتخاب نشدن پیمانکار خودداری و آن را به هفته‌های بعد موکول کرد.

آذربایجان‌غربی در امتداد ۹۶۷ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با سه کشور جمهوری‌آذربایجان، ترکیه و عراق قرار دارد و به دلیل دارا بودن پنج پایانه و ۹ گمرک مرزی، ظرفیت قابل توجهی برای دسترسی به بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.