حسن محمدزاده روز دوشنبه در آیین کمک به بازسازی عتبات عالیات که با حضور سران طوایف و عشایر شمال آذربایجان‌غربی در چالدران برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت عشایر در بازسازی عتبات عالیات نشان‌دهنده وحدت و همبستگی بین اهل تسنن و تشییع در استان است، افزود: امسال دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در چالدران متعهد شده بیش از ۴۰۰ میلیون ریال در بازسازی این اماکن مقدسه مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: سران عشایر و طوایف شهرستان‌های شمال آذربایجان‌غربی برای بازسازی عتبات عالیات بیش از ۷۰ میلیون ریال کمک کرده‌اند که این کمک‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: میزان کمک مردم در ایام ماه محرم برای بازسازی عتبات عالیات رشد بسیار زیادی دارد که امیدواریم امسال نیز شاهد ادامه این روند در چالدران باشیم.

فرماندار چالدران گفت: مردم این شهرستان، محب ائمه‌اطهار (ع) هستند و این را به خوبی اثبات کرده‌ و در بسیاری موارد با وجود نیاز شخصی در راستای کمک به بازسازی عتبات‌عالیات، کمک‌های بسیار خوبی داشته‌اند.  

چالدران از جمله شهرستان های مرزی آذربایجان‌غربی است و حدود یک چهارم مرز ۵۵۰ کیلومتری ایران با ترکیه در این شهرستان واقع شده است.

این شهرستان صاحب بازارچه یا گمرک مرزی نیست و همین امر موجب توسعه نیافتگی شهرستان نیز شده است.

چالدران از جمله شهرهای محروم کشور به شمار می‌رود.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.