به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نیروگاه برق آبی سردشت گفت: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا که مشکلاتی رو در بخش های مختلف در کشور ایجاد کرده است توانستیم با قدرت طرح‌های عمرانی را در نقاط مختلف حتی در مناطق مرزی طبق برنامه اجرا کنیم و این طرح هدیه نظام بخاط قدردانی از صبر واستقامت مردم سردشت در برابر جنایت های صدام است مردمانی که پشت جبهه را گرفتند و مردم ایران مدیون این مرزنشینان شجاع و با غیرت هستند.

وی افزود: اجرای طرح سردشت میتواند ظرفیت های گردشگری این منطقه زیبا رو بیشتر نشان دهد .باید تلاش شود از این ظرفیت برای جذب گردشگران کشورهای همسایه استفاده شود و برای التیام دردهای مصدومان شیمیایی سردشت بنیاد شهید وامور ایثارگران باید با اجرای برنامه های ویژه سطح بهداشت و درمان مردم را ارتقاء دهد و مجلس اماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

وی اضافه کرد: رونق کشاورزی در مناطق مرزی از اولویت های نظام است و بخشی از اهداف ساخت سدها با همین هدف صورت گرفته است.مجلس در این بخش دولت را یاری خواهد کرد.
لاریجانی گفت:  سد سردشت و نیروگاه آن به دست متخصصان ایرانی نشان از قدرت مهندسی ایرانی است و باید در تمام در طرحهای عمرانی کشور این مهم اتفاق بیافتد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1287696
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.