به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در جمع مردم روستای خیرآباد بخش گزیک شهرستان درمیان افزود: مرزهای خراسان جنوبی یکی از امن ترین مرزهای کشور است که این امنیت مدیون اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و نیز تلاش مردم غیور مرزنشین است.
وی بیان کرد: مردم شهرستان درمیان با جمعیت اهل تسنن و تشیع سال هاست در کنار یکدیگر به شکل مسالمت آمیز زندگی می کنند و برادری و وفاق خوبی در این شهرستان وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: وجود اهل تسنن و تشیع در کنار هم در این استان به ویژه شهرستان درمیان نشان از همدلی، نجابت و برادری است.
وی گفت: با وجود همه مشکلاتی که در شهرستان درمیان وجود دارد اما اقدامات خوبی نیز در حوزه های آب، برق، بهداشت و درمان، جاده و سایر حوزه ها انجام شده که نشان از رویکرد ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مناطق مرزی و توسعه نیافته است.
معتمدیان یادآور شد: مهمترین مشکلی که مردم روستاهای شهرستان درمیان مانند سایر روستاهای استان مطرح کردند بحث کم آبی است که بخش عمده ای از آن به خشکسالی های 20 سال گذشته در استان برمی گردد.
وی گفت: در ماه های اخیر شاهد بارش نزولات آسمانی بودیم و امید است با دعای خیر همه مومنان امسال آخرین سال خشکسالی در استان باشد.
استاندار خراسان جنوبی از مرزنشینان به عنوان زحمتکش ترین قشر جامعه در شرایط کنونی کشور یاد کرد و افزود: قدردان همه مرزنشینان استان هستیم که با وجود کمبودها و کم آبی ها در تلاشند. م.
وی عشایر را قشر مولد جامعه دانست و اظهار داشت: عشایر با وجود همه مشکلات سهم زیادی در تولید فرآورده های لبنی داشته و در اقتصاد کشور اثرگذارند.
معتمدیان ادامه داد: عشایری که در مناطق مرزی مستقر هستند علاوه بر نقش مولد که در اقتصاد دارند وظیفه صیانت از مرزها را نیز بر عهده دارند.
وی گفت: خراسان جنوبی از نظر امنیت در مرزها در سایر نقاط مرزی کشور امنیت مثال زدنی دارد که بخشی از این امنیت را مرهون عشایر و روستاییان هستیم.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: این استان نوپا و تازه تاسیس با عقب افتادگی های زیادی مواجه است که باید با عنایت ویژه دولت، نظام و کمک مردم مختصری از این عقب ماندگی ها را رفع کنیم.
وی تاکید کرد: دغدغه همه مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری رفع مشکلات مردم در شرایط کنونی است.
معتمدیان گفت: با توجه به پیگیری هایی که برای تامین آب شرب استان با وزارت نیرو انجام شد امیدواریم در سال 98 پروژه تامین آب پایدار شرب در روستاهای مرزی درمیان شروع شود تا بخشی از دغدغه ما در این زمینه رفع شود.
وی افزود: عشایر شهرستان درمیان یکی از مشکلات خود را کمبود سهمیه آرد توزیعی عنوان کردند که باید گفت این موضوع در سفر رئیس سازمان امور عشایری به استان مطرح شده و در حال پیگیری است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی نیز کمبود آب در مناطق روستایی است که در این زمینه احیای قنوات و ایجاد سازه ها و بندهای خاکی در اولویت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با بارندگی خوبی که امسال برای استان پیش بینی شده امید است قنوات مناطق روستایی آبگیری و بخشی از مشکلات کشاورزان منطقه حل و فصل شود.
روستای خیرآباد در 60 کیلومتری شهر اسدیه است و 146 خانوار و 608 نفر جمعیت دارد.
استاندار خراسان جنوبی روز گذشته (شنبه) در سومین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا در این شهرستان با مردم روستای شیرگ ججگ دیدار کرد.
معتمدیان همچنین در دیدار صمیمی با مردم شهر قهستان با آنان به گفت و گو پرداخت و مسائل و مشکلات موجود را از زبان مردم شنید.
استاندار خراسان جنوبی در نخستین روز سفرش به شهرستان مرزی درمیان از روستای هدف گردشگری فورگ نیز بازدید کرد.
دیدار با خانواده شهید، نشست با نخبگان، علما و شوراهای اسلامی شهرستان و حضور در جلسه شورای تامین از برنامه های روز نخست سفر وی به درمیان بود.
استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفر به درمیان از روستاهای محروم بخش گزیک و سد رزه نیز بازدید کرد.
دیدار با مردم روستای خیرآباد، مردم شهر گزیک، خانواده شهید، بازدید از هنگ مرزی گزیک، حضور در جمع مردم اشک و جلسه جمع بندی سفر از برنامه های روز دوم سفر استاندار خراسان جنوبی در شهرستان درمیان است.
7557*7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.