به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری عصر روز پنجشنبه در نشستی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان مرزی سردشت اظهار داشت: هر یک از رسته‌ها و شاخه‌هایی که در وادی فرهنگ و هنر وجود دارد می‌تواند با ارایه راه‌حل‌هایی گره‌گشا، ترسیم‌کننده نقشه راه آینده بوده و بسیاری از مشکلات را حل سازد.

وی اضافه کرد: استفاده از هنر در بخش‌های مختلف اثربخشی زیادی دارد و تجربه ثابت کرده که هنر در هر عرصه‌ای که وارد شده نتیجه بخش بوده و برون رفت مطلوبی درپی داشته است.

وی با بیان نقش تسهیل کننده حوزه فرهنگ و هنر در ارتباطات اجتماعی اظهار داشت: مشکلاتی در سطح کلان و استانی وجود دارد که باید با هم‌افزایی و تعامل در جهت رفع آنها اقدام کنیم.
حجت‌الاسلام خدایاری گفت: تحریم‌ها واقعیتی هستند که ما را در شرایط اقتصادی اثرگذار مادی و معنوی قرار داده است اما خلا کاستی‌های مادی را می‌توانیم با همت و اراده و عزم جمعی از طریق تقویت بنیان‌های معنوی قدری جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید از هر راهی برای نشاط مردم استفاده کنیم اظهار داشت: در شرایط حاضر که مدیریت مبتنی بر عدم اتکای درآمدهای نفتی را تجربه می‌کنیم هنرمندان این دوران را با حضور و برداشتن موانع مشارکت‌های اجتماعی باید سپری کنند.   
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مردم مبنا و ارکان سیستم‌ها هستند و اگرچه شاید مشکلاتی هم برای مشارکت وجود داشته باشد اما باید با صبر و حوصله موانع را از مسیر حرکت فرهنگ و هنر استان و شهرستان برداشت.
وی برنامه‌ریزی‌های مسوولان را مبتنی بر درک درست آنها از جمعیت‌شناسی مناطق عنوان کرد و افزود: پایه هر نوع برنامه‌ریزی باید مبتنی بر داشتن تصویر روشنی از جمعیت، ترکیب، توزیع و انتظارات است تا با کمک آنها در جهت رفع کاستی‌ها اقدام کرد.
وی با بیان اینکه سیاست‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برون سپاری می‌شود گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست‌گذار بوده و بازوی اجرایی آن هم سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر هستند که برای انجام فعالیت‌هایشان باید طرح داشته باشند.
وی گفت: واگذاری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان باید به سمت درآمدزایی و استفاده بهینه از فضاها هدایت شود و در این راستا هنرمندان با ارایه برنامه‌های اقتصادی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری کنند.
در این نشست هر یک از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این شهرستان نیز به بیان مشکلات و درخواست‌های خود کردند که پیگیری حقوق مستمری بازنشستگان، حمایت مادی، ایجاد کانون بازنشستگان، ایجاد نگارخانه، برگزاری بزرگداشت مشاهیر و مفاخر شهرستان، ایجاد تعاونی مسکن هنرمندان و اصحاب رسانه، برگزاری جشنواره بیت و حیران، حمایت حقوقی و معنوی از اصحاب رسانه، آزادی بیان رسانه‌ها، واگذاری مجوز برگزاری برنامه‌ها به شهرستان، انتصاب مسوولان هنری از جنس هنرمندان، تاسیس انجمن موسیقی و تسهیلات بلاعوض از جمله مهمترین مسایل مطرح شده در آن بود.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.