مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه شنبه ۱۲ مردادماه در آیین گشایش نمایشگاه دائمی عکس عکاسان خبری استان فارس برای تبدیل شدن محل انجمن صنفی خبرنگاران به نگارخانه اعلام آمادگی کرد.

صابر سهرابی ابراز داشت: پس از ارائه تقاضا از سوی انجمن صنفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی صدور مجوز نگارخانه با هدف کسب درآمد را برای انجمن صنفی و گردهمایی اصحاب هنر و رسانه در این محل دارد.
وی ایجاد نگارخانه در محل انجمن صنفی زمینه‌ای برای حۻور سایر هنرمندان و ایجاد ارتباط بهتر بین اصحاب رسانه و فعالان هنر دانست و گفت: عکاسان خبری و اصحاب رسانه ثابت کرده‌اند در کنار نگاه خبری، دیدی ویژه و هنرمندانه به سوژه‌های اجتماعی دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: درصورتی که مدیران به همسویی رسانه‌ها و نیز یاری‌رسان بودن آنان باور داشته باشند و از پاسخگویی فرار نکنند، به ارتقای رسانه‌های استان کمک خواهند کرد.

مدیران از پاسخگویی به خبرنگاران فرار نکنند
مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز با حضور در این مراسم ضمن تبریک هفته خبرنگار به اصحاب رسانه از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران ابراز خرسندی کرد و افزود: خبرنگاران همچون ارتشی در خدمت جامعه هستند و بر اقشار مختلف تاثیر می‌گذارند.

حیدرعلی کامیاب خاطرنشان کرد: امروزه قشر خبرنگار در همه حوزه‌ها بدون ادعا حضور دارد و خوشبختانه استان فارس نیز از این لحاظ بسیار غنی است.

وی با اشاره به حوادث یک سال گذشته در استان فارس ابراز داشت: خبرنگاران با انعکاس واقعیت و با قلم و تصویر خود این لحظات را ثبت کردند و در نهایت مطالبه‌گری به‌حقی روی داد و اینکه امروز مردم طالب حقی هستند، از رسانه ریشه می‌گیرد.

پیوند مردم با فعالان رسانه هدف تشکیل نمایشگاه دائمی است 

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس نیز در ادامه با اشاره به مردم نهاد بودن انجمن صنفی خبرنگاران گفت:هدف از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس با هدف انسجام و وحدت بین خبرنگاران با استفاده از این ظرفیت است.

محمود شبان با اشاره به افتتاح نمایشگاه دائمی عکس عکاسان خبری فارس در محل انجمن صنفی افزود: هدف از افتتاح این نمایشگاه استفاده از فضای انجمن به‌منظور ایجاد ارتباط با مردم و علاقه‌مندان به این حوزه است.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس تعداد اعضای این انجمن را ۱۱۰ تن برشمرد و اعلام کرد: از این تعداد در حال حاضر ۸۵ نفر عضو رسمی و ۲۵ نفر عضو افتخاری هستند.

نمایشگاه دائمی عکاسان خبری فارس واقع در بلوار شهید چمران، جنب پارک پردیسان پذیرای علاقه‌مندان است.

۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.