یک تصمیم غلط توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند باعث شده تا آستانه صبر رسانه‌های منطقه آزاد اروند لبریز و فضای ناراحتی بر این قشر جان بر کف حاکم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از تشکیلاتی که باید مدافع حقوق خبرنگاران باشد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همان منطقه است، اما در منطقه آزاد اروند موضوع متفاوت است.

روز سوم اردیبهشت ماه سال جاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند در اقدامی شوکه کننده احکامی تحت عنوان «عضو هیأت موسس خانه مطبوعات منطقه آزاد اروند» به 5 نفر از فعالان رسانه‌ای آبادان و خرمشهر اعطا کرد!

انجام این حرکت غیرحرفه‌ای در یک سکوت و بدون اطلاع رسانی به اصحاب رسانه جای سئوال دارد؛ اگر این اقدام قانونی بوده و مشکلی نداشته، چرا به صورت ناگهانی و پس از صدور احکام اعلام شد؟

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از حضور «همایون قنواتی» بر مسند مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند می‌گذرد، اما وی باید پاسخگوی عملکرد خود در حوزه رسانه باشد؛ آیا این مدیر پیر به جوانگرایی رسانه‌ای که یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات است، اعتقاد دارد؟

در تمام رخدادهای منطقه آزاد اروند اغلب خبرنگارانی که برای پوشش برنامه‌ها می‌روند و یا در قالب مصاحبه با مدیران اقدام به جریان سازی می‌کنند، به زیر 20 نفر می‌رسد اما در تصمیمات بزرگ مشارکت داده نمی‌شوند. خبرنگاران جوان که حجم قابل توجهی از اخبار سازمان منطقه آزاد اروند توسط آنها پوشش داده می‌شود اگر تصمیم بگیرند دیگر هیچکدام از اخبار این سازمان را پوشش ندهند چه اتفاقی رخ می‌دهد و عواقب آن برعهده چه کسی است؟

اسامی خبرنگاران جوان و فعال آبادان و خرمشهر که 99 درصد اخبار منطقه بدون هیچ چشمداشت توسط آنها پوشش داده می‌شود کاملا مشخص است و اگر بنا بود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند برای آنها در موضوع معیشت کمک کند چرا در سال‌های اخیر اقدامی انجام نداده است؟

خبرنگارانی که در ایام اربعین حسینی فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد اروند و مسئولان عالیرتبه کشوری در مرز شلمچه را پوشش دادند، خبرنگارانی که در همه سفرهای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به این منطقه حضور دارند، خبرنگارانی که نشست‌های خبری همه مدیران سازمان منطقه آزاد اروند را پوشش می‌دهند و خبرنگارانی که موضوع سیل اخیر را به صورت کامل پوشش دادند چند نفر هستند؟ آیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند این قلم به دستان بی توقع و بی ادعا را می‌شناسد؟

قدرت‌الله طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند فردی مقتدر است به همین دلیل از وی انتظار می‌رود تا با یک مدیریت جهادی، اتفاق تلخ به وجود آمده را به پایان رساند.

سازمان منطقه آزاد اروند زیر ذره بین رسانه‌های جریان ساز خبری است و باید این سازمان به ویژه مدیرعامل آن سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.