به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در همایش سواد رسانه ای که با حضور قائم مقام انجمن رسانه ای ایران در ماکو برگزارشد، اظهار داشت: تخصص در عرصه رسانه حرف اول را می زند و آموزش نیاز اصلی و مهم در این عرصه است.
وی با بیان اینکه رسانه ها در اطلاع رسانی به سمت تخصص گرایی حرکت کنند، اضافه کرد: رسانه ها پیرامون تمامی عرصه های زندگی یک بشر اعم از اجتماعی، امنیت، حقوق، سیاست، اقتصاد و فرهنگ سخن می گویند و باید افراد متخصص در این حوزه ها فعالیت کنند.
وی بیان کرد: سواد رسانه ای هر فردی بر اساس قدرت نقد و تحلیل وی سنجیده می شود ولی منظور از نقد و تحلیل، متن در قالب انشا نیست بلکه سخنی در راستای چاره سازی و کلیدی برای قفل های جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، تجزیه و تحلیل را یکی دیگر از مولفه های یک انسان فعال در درک رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه باید دورنگر باشد تا بتواند به بلوغ کامل برسد.
به گزارش ایرنا، این دوره آموزشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو و سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت یکروز در سالن آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.