سردار غلامرضا سلیمانی سه‌شنبه شب در جمع بسیجیان ارومیه‌ در مسجد «لطفعلی‌خان» این شهرستان افزود: ایران اسلامی در دنیای امروز با وجود تبلیغات سنگین رسانه‌ای دشمنان به قدرت فرهنگی بی‌نظیر تبدیل شده و اثرگذاری سیاست‌های فرهنگی کشور در همه جای دنیا مشهود است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نشانه‌های اقتدار فرهنگی ایران اسلامی، پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی است به طوری که علاوه بر شیعیان ایران و دیگر نقاط جهان، اهل سنت و پیروان ادیان دیگر نیز در این حرکت عظیم میلیونی مشارکت می‌کنند.

وی قدرت فرهنگی ملت ایران را در موارد مختلف بی‌نظیر عنوان کرد و ادامه داد: حضور پرشور مردم در راستای کمک به همنوعان خود به ویژه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله علامت‌های این قدرت فرهنگی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه ایران همواره با اتکا به ظرفیت جوانان پیشرو بوده است، گفت: جوانان ایرانی همواره با توجه ویژه به تدابیر رهبر معظم انقلاب، حرکت در چارچوب آرمان‌های امام راحل و ارزش‌های اسلامی و توجه به فرهنگ متعالی ایثار و شهادت مسیرهای موفقیت و پیشرفت را پیموده‌اند که این مسیر باید همیشه هموار باشد.

وی مکتب سیاسی جمهوری اسلامی را مترقی و متکی به قانون اساسی دانست و  بیان کرد: ایران در حالی نظریه مترقی مردم‌سالاری دینی را مطرح کرده که در قرن حاضر نیز بسیاری از کشورهای دارای داعیه مردم‌سالاری نظیر انگلیس به صورت دیکتاتوری اداره می‌شوند و ملکه می‌تواند مجلس نمایندگان آن کشور را تعطیل کند.

سردار سلیمانی افزود: این در حالی است که طی ۴۰ سال گذشته مجلس شورای اسلامی حتی یک روز تعطیل نشده و انتخابات ایران نیز در همه زمینه‌ها با استفاده از آرای مردمی، همواره از انتخابات پرشور در دنیا بوده است.

وی اضافه کرد: مکتب دفاعی و امنیتی ایران اسلامی نیز افتخارآمیز است و شاخصه‌های این مکتب با تکیه بر قدرت نرم مورد نظر مقام معظم رهبری همواره در دنیا پیشرو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با وجود سهم یک درصدی از جمعیت دنیا هفت درصد منابع، ذخایر و معادن جهان را در اختیار دارد، اظهار کرد: برای استفاده بهینه از این ذخایر در راستای توسعه روزافزون کشور، استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده و اتکا به شعار «ما می‌توانیم» بسیار اثرگذار است و در این عرصه می‌توان از ظرفیت بسیج و نیروهای بسیجی بیش از پیش بهره برد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور رسالت بسیج در چله دوم انقلاب اسلامی را استفاده از روش‌های نوین و به‌روز برای پیمودن مسیرهای پیشرفت کشور عنوان کرد و ادامه داد: تشکیل هسته‌های علمی، تشکیل مجامعی برای فعالان فضای مجازی با محوریت بسیج و ارائه خدمات نوین فرهنگی در بین جوانان از جمله رسالت‌های بسیج در برهه کنونی است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران چله دوم انقلاب اسلامی را با اقتدار، عظمت و مرتبه بلند آغاز کردند، اظهار داشت: در حالی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای جلوگیری از تداوم حرکت عزتمندانه ملت ایران نقشه‌های بسیاری کشیده و توطئه‌های بسیار زیادی را طرح‌ریزی کرده بودند، ملت ایران با پیروزی پا در چهل سال دوم انقلاب اسلامی گذاشت و با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، این مسیر را با قدرت بیشتر ادامه می‌دهد.

سردار سلیمانی گفت: امروز با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، جبهه جدیدی در مقابل نظام سلطه شکل گرفته و با وجود برخورداری‌های رسانه‌ای، تجهیزاتی و همراهی نهادهای بین‌المللی در جبهه مقابل، سرعت حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقابله با سلطه در دنیا روز به روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار به اشتباه بودن راهبردهای خود به ویژه در منطقه خاورمیانه اعتراف می‌کند و در مقابل آن، نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره با اقبال در بین مردم آزاده جهان روبرو است.

ایران اسلامی در بهمن سال گذشته به چهلمین سال حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد و همزمان با ورود به این دهه بیانیه گام دوم انقلاب با هدف قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و تعالی از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی، چراغ راهی برای اعتلای روزافزون کشور در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی است.

۲۰۹۳/۳۰۷۲/۶۰۰۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.