حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: در دهه های گذشته، نظام سلطه با ترویج تفکر ضددینی قصد داشت تا انسان را از آموزه های الهی جدا کرده و نظام مبتنی بر تفکر غربی را رواج دهد ولی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همچون سدی در مقابل این تفکر ایستاد و آنان را به چالش کشید.
وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سعادت دنیوی و اخروی در کنار هم مطرح شد و توجه به معنویات در صدر برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت که این امر در نقطه مقابل تفکر منحط غربی بود.
وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تاکید بر استقلال از نظام سلطه، تفکری جدید را پایه ریزی کرد که ملت ها و دولت های زیادی نیز از آن تبعیت کردند که همین امر نیز استکبار جهانی را عصبانی کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، این بیانیه را چراغ راه آینده کشور دانست و ادامه داد: این بیانیه باید به گفتمان تبدیل و با عمل به آن، زمینه ارتقای روزافزون کشور فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: تشکیل کمیته اندیشه ورز در راستای تحلیل این بیانیه گام مهمی است که می تواند آغاز راهی طولانی برای رسیدن به اهداف این بیانیه باشد.
وی همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر افزود: زنان از جایگاه بالایی در تفکر اسلامی برخوردار هستند و وظیفه تربیت و پرورش جامعه اسلامی بر عهده این قشر است.
وی تاکید کرد: منزلت بانوان و مادران به ویژه مادران شهدا باید هر روز بیشتر از گذشته در ایران اسلامی والا و گرامی داشته شود که این امر طبق آیات الهی و روایات ائمه معصومین (ع) است.
به گزارش ایرنا، سه شنبه هفته آینده سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام مادر است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.