داود نصر ارکن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه ثابت خون‌گیری با حضور هشت نفر شامل پزشک و تکنسین‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا در میاندوآب فعال شد.

وی اضافه کرد: در بین شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی تنها مهاباد دارای پایگاه انتقال خون است و خون‌های اهدا شده در مهاباد پالایش و جداسازی شده و بر اساس نیازها،  به مراکز بیمارستانی منتقل می‌شود.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی افراد عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود بنابراین می‌توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلای آنها به برخی از بیماری‌ها نیز خواهد شد.

«نصرارکن» در خصوص شرایط اهدای خون نیز بیان کرد: داوطلبان اهدای خون باید بین ۱۸ و  ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

اداره انتقال خون مهاباد تأمین‌کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

طبق آیینی حسنه برخی از مومنان در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.