داود نصرارکن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال (تا اول مرداد) در مجموع چهار هزار و ۳۵۷ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال این شهرستان مراجعه کردند که از بین آنان چهار هزار و پنج نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از بین کسانی که در پایگاه انتقال خون مهاباد موفق به اهدا خون شدند، سه هزار و ۹۰۸ نفر اهداکننده مرد و ۹۷ نفر را نیز زن بودند و ۵۳۶ نفر نیز برای نخستین بار خون اهدا کردند.

وی با اشاره به فعال بودن این پایگاه در طول شب‌های ماه مبارک رمضان نیز گفت: در طول ماه مبارک رمضان امسال یکهزار و ۲۷ روزه‌دار این شهرستان برای کمک به همنوعان و بیماران نیازمند اقدام به اهدای خون کردند.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد عنوان کرد و افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلای آنها به برخی از بیماری‌ها نیز خواهد شد.

«نصرارکن» در خصوص شرایط اهدای خون نیز بیان کرد: داوطلبان اهدای خون باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز حداقل ۵۰ کیلوگرم باشد.

سال گذشته در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب اهدای خون در مهاباد موفق به اهدای خون شدند.

اداره انتقال خون مهاباد تأمین کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

سازمان انتقال خون ایران در مرداد ۱۳۵۳ با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون‌رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد؛ از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس سازمان انتقال خون در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام‌گذاری شده است.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.