داوود نصرارکن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم نوعدوست مهاباد برای تامین خون های مورد نیاز بیماران همواره یاریگر انتقال خون این شهرستان هستند اما با توجه به ماه مبارک رمضان و این که نیاز به خون همیشگی است به یاری بیش از پیش اهداکنندگان نیازمندیم.
وی با اشاره به اینکه این پایگاه تامین کننده نیاز خونی جنوب آذربایجان غربی هم است، ادامه داد: وجود ذخیره مناسب خونی در مهاباد امری ضروری است و تحقق این امر مشارکت بیشتر مردم نوعدوست این شهرستان را می طلبد.
نصرارکن اظهار داشت: بیماران دیالیزی، تالاسمی، سرطانی و مصدومان حوادث رانندگی از جمله افرادی هستند که نیاز مستمر به اهدای خون دارند و از شهروندان می خواهیم تا این بیماران را در این ماه فراموش نکنند.
رییس پایگاه انتقال خون مهاباد با اشاره اینکه هم اکنون به همه گروه های خونی نیازمندیم، بیان کرد: این پایگاه در ماه مبارک رمضان علاوه بر نوبت صبح در شیفت شب و بعد از افطار نیز آماده خونگیری از اهداکنندگان است.
وی یادآور شد: اهداکنندگان خون روزه دار در شیفت بعد از افطار و از ساعت 21:30 تا 23:30 می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع بیش از 12 هزار و 700 داوطلب اهدای خون در مهاباد موفق به اهدای خون شدند.
اداره انتقال خون مهاباد تامین کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.
در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می شود.
9903/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.