داوود نصرارکن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداکنندگان خون روزه دار در شفیت بعد از افطار و از ساعت 21:30 تا 23:30 می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تزریق خون و فرآورده های آن برای برخی بیماران و سانحه دیدگان تنها راه نجات از مرگ است، از شهروندان در ماه رمضان انتظار می رود اهدای خون را فراموش نکنند.
وی بیان کرد: در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی پی، سی پی پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می شود.
رییس پایگاه انتقال خون مهاباد ادامه داد: سال گذشته یکهزار و 594 نفر از اهداکنندگان مستمر خون این شهرستان برای دریافت رایگان واکسن هپاتیت B به مراکز بهداشت و درمان معرفی شدند.
وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد عنوان کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری های قلبی و عروقی می شود، بنابراین می توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد، بلکه سبب جلوگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها نیز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع بیش از 12 هزار و 700 داوطلب اهدای خون در مهاباد موفق به اهدای خون شدند.
اداره انتقال خون مهاباد تامین کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان های جنوب آذربایجان غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.