در این مراسم مسلمانان اهل تسنن همراه با برادران شیعه و عاشقان و دوست‌داران پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) با همراهی دسته‌های عزاداری در سوگ شهدای کربلا عزاداری کردند.

در این روز بسیاری از بازاریان و کسبه این شهر مغازه‌های خود را تعطیل کرده و برخی دیگر نیز به احترام عبور هیات‌های عزاداری مغازه‌های خود را به صورت نیمه‌باز قرار داده و بعضی مغازه‌داران با خرما و شربت از هیات‌های غزاداری استقبال می‌کردند.

برخی از شهروندان اهل تسنن مهابادی نیز با شرکت در این مراسم نذر خود را در بین حاضران توزیع و با چشمانی گریان و دلهای پر از عشق و اردات به خاندان رسول الله پا به پای دسته‌های عزاداری مسیر را با آنان طی می‌کردند.

 عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان امروز /سه‌شنبه/ همزمان با عاشورای حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی با عبور از خیابان‌های شهر به عزاداری و سوگواری پرداخته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند. 

شیفتگان امام حسین (ع) در این شهرستان در قالب هیات های عزاداری از ساعات ۹ صبح امروز با اجتماع در میدان شهدای مهاباد با انجام مراسم سینه‌زنی در سوگ شهادت مظلومانه امام حسین (ع) به سوگواری پرداختند.

عزاداران حسینی در مهاباد پس از گذشتن از سه‌راهی وفایی و چهارراه آزادی  در میدان بزرگ این شهر مشهور به میدان «منگوران» گرد آمده و با سینه‌زنی و عزاداری و نشان دادن غم و اندوه خود از واقعه عاشورا، ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت عباس(ع) و دیگر شهدای کربلا ابراز کردند.

عزاداران مهابادی سپس در مسجد چهارده معصوم (ع) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و به عزاداری خود در این روز پایان دادند.

مردم و هیات‌های مذهبی مهاباد و دیگر شهرهای جنوب استان از اول محرم با برافراشتن بیرق‌های عزا و نصب پرده‌های سیاه بر در و دیوار منازل، ادارات، بازار، مساجد و حسینیه‌ها در عزای حضرت امام حسین(ع) به سوگ نشسته‌اند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ در این شهرستان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند.

عزاداری برای امام حسین (ع) در مهاباد و سایر شهرهای کردنشین جنوب آذربایجان‌غربی شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به‌ پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.

۳۰۲۰/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.