به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم سنی و شیعه این دیار امروز /چهارشنبه/ در قالب دسته های عزاداری و سینه زنی با حضور در خیابان های این شهر، تکایا و مساجد در غم جانگداز سید و سالار شهیدان (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و شهدای دشت کربلا به سوگواری پرداختند.
دسته ها و هیات های سینه زنی و زنجیرزنی از اقشار مختلف مردم در حالی که لباس های سیاه بر تن داشتند با حضور در این اماکن مقدس با سینه زنی بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
عزاداران مهابادی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش امروز در روز تاسوعای حسینی به عزاداری پرداختند.
مردم این خطه با آغاز ماه محرم در کوچه ها و محلات شهر هیات های عزاداری برپا کرده و عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در این هیات ها به یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به عزاداری می پردازند.
همچنین افراد زیادی هستند که از روز اول محرم با پخش خرما و چای و شربت از عزاداران و سوگواران پذیرایی می کنند.
گزارش های رسیده از سایر نقاط جنوب استان حاکی است که مردم شهرهای مختلف نیز از ساعت اولیه امروز با راه اندازی هیات های عزاداری و سینه زنی ‌و زنجیر زنی یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت را گرامی داشته اند.
عزاداری برای امام حسین (ع) در مهاباد و سایر شهرهای کردنشین جنوب آذربایجان غربی شیعه و سنی نمی‌شناسد و مردم اهل سنت نیز پا به‌ پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در این ایام عزاداری می‌کنند.
ماه محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا برای اهل سنت بخاطر شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این روز مردم اهل سنت با خیرات و انفاق به ایتام ارادت خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان می‌دهند؛ از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری می‌کنند و به تلاوت قرآن پرداخته و در مساجد حضور پیدا می‌کنند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است، در این شهرستان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.