حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جریان عاشورا باید از هرگونه بدعت و انحراف به دور بوده و صاف و شفاف به نسل جدید منتقل شود، افزود: همه ما وظیفه داریم عزاداری‌های حسینی را از بدعت دور نگه داریم و همانگونه که در عبادت از علما دستور می گیریم در عزاداری ها نیز از علما دستور گرفته و عزاداری ها سالمی را انجام دهیم.

وی  اضافه کرد: ناشی گری برخی از افراد و اطلاع نداشتن از تاریخ و وقایع عاشورا از جمله دلایل ورود بدعت به عزاداری هاست.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام سه مساله مهم امت اسلام شامل غدیر، مهدویت و عاشورا را نشانه گرفته و سعی دارند که آنها را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی افزود: برهمین اساس باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم تا دین اسلام و جریان عاشورا مصون از گزند دشمنان مانده و سالم به نسل آینده برسد.

وی ادامه داد: در کربلا مصیبت های زیادی روی داده که اگر به‌طور شفاف گفته شود، هدف قیام کربلا به نسل آینده منتقل شده و عزاداری به شکل صحیح  صورت می گیرد.

در سال های اخیر دشمنان داخلی و خارجی فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته و به عناوین مختلف سعی در وارونه نشان دادن آن می کنند و ورود بدعت ها و خرافات به عزاداری های حسینی و بیان مطالب مبالغه آمیز از جمله آنهاست.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.