حجت الاسلام حسین شفیعی دارابی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: اگر چه واقعه غمبار کربلا ۱۳۸۰ سال با ما فاصله دارد اما عمقش بسیار زیاد و سوزَش ماندگار است.

وی اضافه کرد: در قبال این حادثه سنگین سه رسالت مهم عاطفی، معرفتی و رفتاری به عهده داریم. 

مدرس حوزه علمیه قم افزود: با برافراشتن بیرق عزا در سراسر ایران، راهپیمایی بزرگ اربعین و دسته های عزاداری نه تنها در کشور بلکه در بیش از ۴۰ کشور جهان به خوبی به رسالت احساسی و عاطفی خود در برابر سالار شهیدان عمل کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم با توجه به اوضاع ناخوشایند اقتصادی بساط نذر و اطعام عزاداران و موکب های بین راهی را برای پذیرایی از زایران اربعین گسترده اند که خاری در چشم دشمنان است. 

حجت الاسلام شفیعی دارابی گفت: دشمنان نتوانستند مجالس امام حسین(ع) را تعطیل کنند اما با ترفند و نیرنگ هایی در حال ضربه زدن به فرهنگ اصیل عاشورایی هستند. 

استاد حوزه و دانشگاه اشعار مداحان، ریتم صدای خوانندگان، ابزار عزاداری که در برخی از مجالس محرمی استفاده می شود را نمونه هایی دانست که دست مایه توطئه و نیرنگ دشمنان می شود.

وی تاکید کرد: اینگونه مجالسی با راه و رسم و مسلک ابا عبدالله (ع) سازگاری نداشته و در شان و منزلت ائمه اطهار (ع) نیست. 

وی شناخت امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا را رسالت دوم مسلمانان ذکر کرد و گفت: مداحی و عزاداری برای سالار شهیدان کافی نیست و باید همراه با منبر و خطابه باشد. 

حجت الاسلام شفیعی دارابی به هیات های مذهبی هشدار داد: با تمام ارزشی که برای مداحان قائلیم اما مجلس عزاداری بدون سخنرانی و خطبه که معرفت مردم را افزایش بدهد، ارزش ندارد. 

وی توجه به امر به معروف، اقامه نماز و عمل به زکات را خواسته های امام حسین(ع) برشمرد و گفت: زندگی به سبک و سیره امام حسین(ع) رسالت سوم است که بر دوش داریم. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.