سردار علی آزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدابیر و هماهنگی لازم در خصوص برگزاری مراسم‌های ایام محرم اندیشیده شده و پلیس استان آمادگی کامل برقراری و تامین امنیت این ایام رادارد.

وی اضافه کرد: باید به منظور صیانت از فرهنگ و نهضت کربلا از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی  می‌شود پرهیز کرد.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: ماموران انتظامی و راهور استان با تلاش بی وقفه در راستای تامین امنیت و سهولت در تردد پرشکوه مراسم عزاداری در این ایام فعالیت می‌کنند.

سردار آزادی با تاکید بر اینکه فرماندهی انتظامی کردستان با تمام توان و بهره‌مندی از امکانات ماموریت تامین امنیت انتظامی و ترافیکی عزاداری ماه محرم را انجام می‌دهد، گفت: حفظ  آرامش و آسایش عزاداران، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و تامین امنیت انتظامی و ترافیکی در این ایام ماموریت حساس پلیس است.

وی یادآور شد: باید با روشنگری سیاسی و اسلامی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی از بروز آسیب و ناهنجاری‌ها  در عزارداری ها پیشگیری کرد.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: باید با مشارکت همگانی عزداری‌های ماه محرم در خور و شان جایگاه ارزشمند شهدای والا مقام عاشورا برگزار و حداکثر مشارکت با پلیس انجام شود.

610 هیات مذهبی در کردستان آیین های ماه محرم را برگزار می کنند.

 عزاداران حسینی همه ساله دهه اول محرم را به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ می نشینند.

استان کردستان با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشور واقع است، در این استان مسلمانان اهل تسنن و تشیع با وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.

۹۹۳۶ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.