اسماعیل محمدیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قانون، نقل و انتقال تمامی محموله‌های دام زنده، فرآورده‌های خام‌دامی و خوراک دام باید با موافقت سازمان دامپزشکی صورت گرفته و متقاضیان حمل باید برای دریافت گواهی بهداشتی اقدام کنند تا هنگام حمل با مشکل مواجه نشوند.

وی اظهار داشت: از مجموع گواهی‌های صادر شده،  ۲۰۴ فقره برای حمل گاو و گوساله به تعداد سه هزار و ۲۰۶ راس و ۱۴۶ فقره برای حمل گوسفند و بز به تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۵ راس به مقصد شهرهای تهران، همدان، یزد، قم، اصفهان و زنجان صادر شده است.

وی با اشاره به صدور ۸۵ مجوز حمل گوشت مرغ به وزن  ۱۵۸ تُن اظهار کرد: در سال‌ جاری همچنین پنج مورد مجوز حمل گوشت گاو و گوساله به میزان پنج‌هزار و ۲۵۰ کیلوگرم از این شهرستان صادر شده است.

محمدیانی از صدور ۲۶ فقره مجوز حمل تخم‌ مرغ نطفه‌دار نیز خبر داد و اضافه کرد: صدور این تعداد مجوز برای انتقال یک‌میلیون و ۴۰۶ هزار و ۱۶۰ عدد تخم مرغ نطفه‌دار از سه واحد مرغ مادر این شهرستان بود.

رییس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: در پنج ماه نخست سال‌جاری ۱۴۳ مورد مجوز حمل مرغ زنده نیز به مقصد کشتارگاه‌های سطح استان به تعداد ۲۰۰ هزار و ۷۱۶ قطعه صادر شده و در اختیار این مراکز قرار گرفته است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و از قطب های مهم کشاورزی و دامی این استان به شمار می‌رود.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.