«وریا قریشی» روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت پنج گروه از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف سردشت در سطح این شهرستان در حال اجراست.

وی افزود: علاوه بر اجرای طرح تشدید بازرسی ویژه بازگشایی مدارس، سامانه ۱۲۴ این سازمان نیز به صورت شبانه‌روزی جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان قرار دارد.

وی اضافه کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درج برچسب قیمت روی تمام کالاها الزامی است و باید همه فروشندگان این امر را رعایت کنند.

وی با اشاره به برخورد جدی با واحدهای امتناع کننده از این امر، گفت: خودداری از نصب برچسب قیمت روی کالا مسبب اصلی گران‌فروشی در بازار است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

اتاق اصناف سردشت در قالب ۱۱ اتحادیه شامل قالیبافان و بافندگان، قهوه‌داران و اغذیه فروشان، فروشندگان لوازم خانگی، عکاسان و طلافروشان، قنادان و نانوایان، مصالح ساختمانی و جوشکاران، آرایشگران و خیاطان، مشاورین املاک و اتومیبل، فروشندگان کیف و کفش و پارچه، لوازم یدکی و خدمات فنی خودرو فعالیت می‌کنند.

اصناف سردشت در قالب حدود پنج هزار پروانه کسب به صورت قانونی فعالیت می‌کنند؛ در جهت تسهیل امورات بازاریان و صاحبان اصناف سطح شهرستان سه نمایندگی در شهرهای سردشت، ربط و میرآباد نیز دایر شده است.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.