محمدحسین ابراهیمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید سرزده از تعدادی واحدهای صنفی به خبرنگار ایرنا گفت: این بازدیدها در راستای تأکید رئیس قوه قضاییه برای برخورد باکم فروشان ، گران‌فروشان و متخلفان صنفی ادامه خواهد داشت .
وی افزود: دفاع از حقوق مردم در اولویت برنامه‌های کاری دادگستری قرارگرفته و روند بازدیدها همچنان تا ایجاد تعادل در بازار ادامه خواهد داشت.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در این بازدیدها موارد تخلف اصناف ازجمله نداشتن برچسب قیمت، موجود نبودن برگ های خرید، وجود اجناس قاچاق در مغازه‌ها، وجود مواد خوراکی غیراستاندارد و نداشتن پروانه کسب موردبررسی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه یادآور شد: در این بازدیدها به برخی صنوف متخلف تذکر داده شد و به اداره صنعت، معدن و تجارت مبنی بر برخورد قاطع با گران‌فروشی و جمع‌آوری کالاهای خارجی که قاچاق محسوب می‌شود، موارد تخلف توسط بازرس این اداره ثبت شد .
وی خاطرنشان کرد: برای صنوف متخلف در مرحله نخست تذکر و هشدارهای لازم و در صورت تخلف مجدد ، طبق قانون، شعارنوشته مربوط به گران‌فروشی در مقابل صنف مربوطه نصب و در صورت تکرار مجدد با هماهنگی قاضی تعزیرات، احکام بازدارنده برای متخلفین صادر و به مردم معرفی خواهند شد .
این مسئول قضایی ابرکوه بیان کرد: در بازدید از یکی از مغازه‌ها به علت گران‌فروشی، نداشتن نصب اتیکت قیمت، محو قیمت روی جلد اجناس، نداشتن مجوز پروانه کسب و داشتن کالای قاچاق خارجی بدون مجوز بهداشت تعطیل شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه تصریح کرد: پس از اجرای طرح برخورد با رباخواران، طرح مبارزه با گران‌فروشی و برخورد قاطعانه با اصناف متخلف آغاز شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت( صمت) ابرکوه هم در حاشیه بازدید دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه از چند واحدهای صنفی این شهرستان گفت: در آینده گشت مشترک دادستانی و این اداره و بازرسی در روزهای آینده از واحدهای صنفی برای اجرای قوانین مربوط ادامه خواهد داشت .
سید مسعود میرحسینی با قدردانی از همکاری دادستان عمومی و انقلاب از شهروندان خواست ، هرگونه تخلف واحدهای صنفی را با شماره تلفن 124 و 32829894 این اداره گزارش کنند.
شهرستان ابرکوه هزار و 700 واحد صنفی دارد.
مرکز این شهرستان 53 هزارنفری در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.