به گزارش ایرنا، محمدرضا باقری روز چهارشنبه در جلسه تعزیرات حکومتی اردستان افزود: یکهزار و 245 واحد صنفی در قالب طرح نظارت از فروردین ماه تا دهم اردیبهشت بازرسی شدند که بیشترین تخلف کشف شده از 111 واحد صنفی مربوط به درج نکردن قیمت یا گرانفروشی بود.
وی با اشاره به آمادگی سامانه 124 برای دریافت شکایت های احتمالی مصرف کنندگان بیان کرد: 88 مورد گزارش تخلف در این سامانه ثبت شده که 32 مورد آن به تعزیرات حکومتی ارسال و متخلفان افزون بر 456 میلیون ریال جریمه شدند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان اضافه کرد: 2 هزار و 800 لیتر کشف سوخت قاچاق داشتیم که 149 پرونده تشکیل و در مجموع متخلفان یک میلیارد و 70 میلیون ریال جریمه شده اند.
وی انجام 34 مورد گشت مشترک تعزیرات، بهداشت، دامپزشکی، راهداری، میراث فرهنگی و اتاق اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان را یادآور شد و عنوان کرد: برای مقابله با افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه در آستانه سال نو، فروشگاهی زنجیره ای نیز از نیمه اسفند 97 کار خود را آغاز کرد.
باقری ساماندهی و شناسنامه دار کردن دستفروشان و کسبه را از دیگر اقدام ها برشمرد و گفت: بر این اساس برچسب قیمت کالا به صورت یک شکل از سوی اتاق اصناف تهیه و در اختیار فروشندگان گذاشته شده است.
وی به نقش اصناف در بهبود فضای کسب و کار و شکوفایی اقتصادی اشاره کرد و افزود: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از هر گونه تخلف مانند گرانفروشی، ماهانه افزون بر 300 واحد صنفی بازرسی می شود.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان همچنین در ادامه نیز تشریح کرد: در راستای تنظیم بازار 105 تن شکر، 16 تن نبات، 10 تن قند، 45 تن برنج وارداتی، هفت تن گوشت مرغ گرم، هشت تن مرغ منجمد، 6 تن گوشت قرمز منجمد و 10 تن تخم مرغ با نرخ مصوب تا کنون در این شهرستان توزیع شده و پنج تن گوشت منجمد نیز برای توزیع در ماه مبارک رمضان اختصاص یافته است.
وی توزیع میوه سهمیه نوروزی شامل 30 تن پرتقال و 20 تن سیب درختی از 26 اسفندماه را یادآور شد و اضافه کرد: برای جلوگیری از افزایش نرخ شیرینی نیز 12 تن شکر با نرخ مصوب در اختیار اصناف قرار گرفته و تعداد 820 حلقه لاستیک خودروی سواری و 66 حلقه لاستیک خودروی سنگین نیز توزیع شد.
باقری با اشاره به فعالیت 12 اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف در شهرستان اردستان بیان کرد: صدور پروانه کسب در شهرهای زواره و مهاباد از سوی شهرداری‌ها صورت می گیرد که این امر به تضعیف اتحادیه‌ها و اجرا نشدن قانون نظام صنفی منجر می شود.
به گفته وی، افزون بر 2 هزار و 700 واحد واحد صنفی در شهرستان اردستان وجود دارد که نزدیک به 500 واحد غیر فعال است.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.