لقمان خسروپور روز پنجشنبه در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی بوکان اظهار داشت: اعتبار اولیه این شهرستان از چهار محل شامل اعتبارات سه درصد نفت و گاز، سرمایه‌ای استانی، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و ارزش افزوده است که تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت هزینه‌کرد آن قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان بوکان در رتبه چهارم جمعیتی در بین ۱۷ شهرستان بعد از شهرستان‌های ارومیه، خوی و میاندوآب قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ با تلاش نماینده مردم بوکان در مجلس، روسای ادارات، مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با  اجرای ۱۲۷ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی و کشاورزی عملکرد قابل قبولی داشتیم.

سرپرست فرمانداری بوکان اظهار امیدواری کرد که تا پایان شهریور از محل تخصیص اسناد برگشتی، اعتبارات دیگری به این شهرستان به‌ویژه در حوزه شهرداری تخصیص یابد تا عملکرد شهرستان ارتقا پیدا کند.

وی یکی از مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی را در سال گذشته مشارکت نکردن پیمانکاران در اجرای برخی طرح‌ها عنوان کرد و گفت: باید برای این مشکل در سال جاری  تدابیر خاصی اندیشیده شود.

خسروپور اهم مطالبات شهرستان را با توجه به سیاست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله اتمام ۶ مدرسه با ۶۰ کلاس درس عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تراکم و افزایش نرخ رشد دانش‌آموزی در این شهرستان این طرح‌ها باید در اولویت باشد.

وی خط انتقال پساب شهرک صنعتی، سالن‌های ورزشی شهری و روستایی، طرح‌های هادی، روگذر وحدت و بازسازی و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۶۰ کیلومتر در قالب ۱۰ پروژه روستایی و تامین آب شرب شهری و روستایی را از مطالبات این شهرستان عنوان کرد و گفت: لازم است دستگاه‌ها و مسوولان شهرستان نسبت به این طرح‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

در این جلسه هریک از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان به بیان طرح‌ها و مشکلات ادارات خود پرداختند.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دومین شهر مهاجر پذیر کشور و نخستین شهر مهاجرپذیر استان به شمار می‌رود.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.