رضا بقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۲۵۰ ورزشکار در قالب ۲۷ تیم در سه رده سنی نونهالان،  نوجوانان و جوانان به مدت ۲ روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست ارومیه برگزار شد.
وی بیان کرد: در رده سنی نونهالان بوکان اول شد، ارومیه «ب» بر سکوی دوم ایستاد و میاندوآب به مقام سوم رسید؛  در بخش نوجوانان تیم‌های خوی، نقده و شاهین‌دژ به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده سنی جوانان نیز تیم ارومیه «الف» به مقام قهرمانی رسید، ماکو نایب‌قهرمان شد و پیرانشهر بر سکوی سوم تکیه زد.

وی ادامه داد: در مجموع تیمی هر سه رده سنی ارومیه قهرمان شد، خوی به مقام دوم رسید و بوکان جایگاه سوم را نصیب خود کرد.

رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای‌رزمی ارومیه گفت: نفرات برتر رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان ششم شهریور امسال برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به قزوین اعزام می‌شوند.

بقایی گفت: زمان و مکان دقیق مسابقات قهرمانی جوانان کشور هنوز اعلام نشده است ولی به احتمال زیاد،  شهرستان سنندج در نیمه دوم سال میزبان این مسابقات اعلام شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز تیم مردان ارومیه در رده سنی بزرگسالان و بانوان ارومیه در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با قرار گرفتن بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی بزرگسالان استان جام‌های طلایی این رقابت‌ها را بالای سر بردند.

اسفند سال گذشته نیز تیم کونگ‌فو بانوان استان با ترکیب «رویا منصوری»، «رها مولایی»، «صبا نوعی»، «هانیه قربانی»، «تنیا پیش‌بینی»، «صبا محمد رضایی»، «مونا یزدانی» و «سعیده مهتاب» موفق به کسب هشت مدال رنگارنگ کشوری در استان البرز شد.

تیم جوانان پسر آذربایجان غربی شهریور ماه سال ۱۳۹۵ با کسب سه مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز پس از کردستان مقام نایب قهرمانی ایران را در کارنامه ورزشی خود ثبت کردند.

پیشتر چهار ورزشکار استان به نام های مریم جلیل‌پور، عباس پورحسن، ناصر ناصری و علی نمدیان به اردوی تیم ملی گونگ‌فو دعوت شدند.  

سال گذشته نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر در رشته کونگ‌فو با حضور ۳۳۰ رزمی‌کار در قالب ۳۰ تیم از سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار و «اشکان قاسمی» از بوکان موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.